سیاست / شناسه خبر: 160805 / تاریخ انتشار : 1402/7/19 13:37
|

خط و نشان رئیس کل دادگستری بوشهر برای مسئولان وظیفه‌نشناس

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: در بحث حقوق عامه با هیچکس تعارفی نداریم و چنانچه هر مسئولی به وظایف قانونی خویش عمل نکند طبق قانون با وی برخورد خواهد شد

بوشهری ها /مهدی مهرانگیز روز چهارشنبه در نشست با فعالین و مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر اظهار کرد: به دادستان‌های سراسر استان بوشهر اعلام کرده‌ام که نسبت به حقوق عامه باید ورود پیدا کنند و نامه‌ها و گزارشات واصله نیز حکایت از ورود دادستان‌ها به مسائلی نظیر مشکلات جاده‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس و هرجا که با حقوق عامه مرتبط است دارد.

خط و نشان رئیس کل دادگستری بوشهر برای مسئولان وظیفه‌نشناس

وی افزود: مردم شریف استان بوشهر خط قرمز من هستند و از هیچ قاضی این را نخواهم پذیرفت که درب اتاقش روی مردم بسته باشد یا با مردم رفتار بدی داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: مردم مداری مهم‌ترین اولویت دستگاه قضایی است و برای انتصابات اولین ملاک من گزینش قضات مردم مدار و کسانی بوده که با مردم بتوانند تعامل داشته باشند.

مهرانگیز ادامه داد: در راستای حقوق عامه نامه نگاری‌های متعددی با شخص رئیس جمهور و مدیران داشته‌ام به عنوان مثال در جریان سفر اخیر رئیس جمهور به استان بوشهر موضوع پرداخت‌نکردن حقوق آلایندگی به مدت یک سال و نیم به شرکت گاز را مطرح و پیگیر شدم یا در بحث سفر لنج دارهای استان باایشان صحبت کردم که به مدت ۶ ماه است که این قشر حتی یک سفر نرفته‌اند و این در صورتی است که تنها راه گذران زندگی لنج‌دارها همین سفرهای دریایی است.

وی عنوان کرد: با همین پیگیری‌ها اجازه برای سفر اول لنج‌دارها اعلام و ابراز نظر موافق برای سفر دوم نیز گردیده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به موضوع مفاسد اقتصادی، گفت: همانطور که نظر مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه برخورد قاطع با فساد است دستگاه قضایی استان نیز در این راستا تمام تلاش خود را بکار می گیرد.

مهرانگیز بیان کرد: قوه قضاییه آخرین مرحله مبارزه با فساد است و نهادهای نظارتی باید به طور مستمر به وظایف قانونی خویش عمل کنند .

وی در خصوص اطاله دادرسی گفت : اطاله دادرسی بیشتر ناشی از حجم بالای ورودی پرونده‌ها و کمبود نیروی انسانی است ولی تمام تلاش ما برای رسیدن به زمان مناسب رسیدگی است که از زمان شروع به کار اینجانب در استان ظرف مدت یک سال حدود ۱۴ هزار پرونده مسن را به سرانجام رسانده ایم که این حجم رسیدگی برای استان بوشهر تعداد بالایی می‌باشد و سعی بر این است به زودی کلیه پرونده های مسن را تعیین تکلیف کنیم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به سوال مطرح شده در خصوص صدور اسناد بخش آب پخش و هلیله و بندرگاه گفت: در این خصوص دستگاه قضا به بحث صدور اسناد برای بخش آب پخش دشتستان و هلیله و بندرگاه شهرستان بوشهر ورود کرده و اسنادی نیز صادر شده است.

مهرانگیز بیان کرد: در مورد ۱۳ روستا در منطقه ویژه در شهرستان عسلویه که موات اعلام کرده بودند نیز با گذاشتن وقت و پیگیری‌های مداوم چه در سطح استان و چه در سطح کشور توانستیم مشکل اسناد مردم این روستاها را حل کنیم که پس از نقشه برداری از مسئولین ذیربط قول مساعد گرفته‌ایم که این ۱۳ روستا را از موات خارج کنند که با این اقدام حدود ۱۰ هزار نفر فقط در شهرستان عسلویه مشکل اسناد مالکیت آنها حل می‌شود.

وی اهمیت امر به معروف را با حدیثی از امام حسین علیه السلام بیان کرد و گفت: فلسفه قیام خویش حضرت امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت جدش بیان فرمودند و با اشاره به وجود احادیث متعدد مبنی بر اینکه اگر کسانی که وظیفه شان امر به معروف و نهی از منکر است به وظیفه خویش عمل نکنند بدترین افراد بر آنها حکومت خواهند کرد.

مهرانگیز امر به معروف را دارای شرایطی دانست و افزود: آمر به معروف باید خودش معروف و منکر را بشناسد و باید شرایط را در نظر بگیرد .

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به لزوم در نظر گرفتن شرایط و مکان و زمان امر به معروف گفت: آمر به معروف و ناهی از منکر باید زمان و مکان و شرایط را برای امر به معروف در نظر بگیرد.

کلیدواژه

رئیس کل دادگستری استان بوشهر

دادگستری

بوشهر

امر ب معروف و نهی از منکر

قوه قضائیه

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی