سیاست / شناسه خبر: 160807 / تاریخ انتشار : 1402/7/22 09:02
|

بیش از ۸ هزار میلیارد ریال، رهاورد سفر دوم ریاست جمهوری به راهداری استان بوشهر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: هشت مصوبه با اعتبار هشت هزار و 420 میلیارد ریال، رهاورد سفر دوم ریاست جمهوری و دولت مردمی ایران قوی در بخش راهداری این استان، ابلاغ شده است.

بوشهری ها /عبدالکریم اخترشناس روز شنبه در گفت‌وگو اظهار کرد: افزایش چند برابری طرح‌های راهداری در سفر دوم هیات دولت به استان بوشهر در اسفندماه سال گذشته، نشانه اهتمام دولت مردمی سیزدهم به ارتقای ایمنی راه‌های این استان است.

 مسیر جنوب استان بوشهر به فارس ۷۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود

وی افزود: در سفر نخست هیات دولت به استان بوشهر در مهرماه سال ۱۴۰۰، ۳۷۰ میلیارد ریال برای طرح‌های راهداری استان اختصاص یافت، که رشد قابل توجه ااین اعتبارات در سفر دوم هیات دولت، نویدبخش اجرای طرح های مهمی در زمینه نگهداری، ترمیم و ارتقای ایمنی راه‌های مواصلاتی استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با تشریح جزئیات هشت مصوبه ابلاغی از سفر دوم ریاست جمهوری در بخش راهداری، تصریح کرد: در راستای حذف نقاط حادثه‌خیز، برای اصلاح محور «بردخون- دیر»، «کُناری- شهنیا»، فاز دوم «اصلاح پیچ‌های جاشک»، تکمیل «محور ریز- سرچشمه- باغان» و «جاده باغتاج» دشتستان یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و شورای راهبردی پتروشیمی‌ها تخصیص یافته است.

اخترشناس ادامه داد: تکمیل تعریض و بهسازی مسیر «ناصری - شنبه»، راه روستایی «باغان - سرچشمه» و تعریض «پل آبنمای روستای کردلان» که از مطالبات دیرینه اهالی بخش شنبه دشتی می‌باشد هم مورد توجه دولت واقع شده و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از منابع سازمان برنامه و بودجه و مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت برای آن پیش بینی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح و بهسازی محور دیلم- بهبهان تا گردنه عامری خبر داد و افزود: ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل «پل جدید روستای درودگاه» دشتستان و ۶۷۰ میلیارد ریال برای تعریض جاده «شیرینو تا سه راهی گله‌دار» در جنوب استان از دیگر مصوبات ابلاغی سفر دوم هیات دولت به استان است.

وی ادامه داد: تکمیل جاده «تنگ‌ارم - نمازگاه- بوشکان» از خواسته‌های چندین ساله اهالی این منطقه کوهستانی بود که به این منظور در سفر دوم هیات دولت ۲ هزار میلیارد ریال از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت تخصیص یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر یکی دیگر از مصوبات دولت را اختصاص یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل محور «ریز به دژگاه» اعلام کرد و یادآور شد: پیش از این برخی قطعات این محور در استان بوشهر بازگشایی گردیده و درصورت تکمیل آن، مسیر جنوب استان بوشهر به فارس را ۷۰ کیلومتر کوتاه‌تر خواهد کرد.

وی از تعهد ۱۰۰ میلیارد ریالی شرکت ایمیدور برای بهسازی جاده‌های خسارت دیده از حمل مصالح معدنی خبر داد و گفت: دولت مردمی ایران قوی مصمم است مصوبات سفر استانی را طی سالهای ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۴ به سرانجام برساند تا مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن از شیرینی خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره‌مند شوند.

اخترشناس با اعلام اجرایی شدن مصوبات راهداری در سفر نخست هیات دولت، عنوان کرد: فاز نخست ایمن‌سازی پیچ‎‌های جاشک، قطعه اول بهسازی و تعریض محور بردخون - دیر، فاز اول بازگشایی محور ریز- دژگاه و تکمیل راه آسفالت آخرین روستای ۵۰ خانواری استان (سرچشمه) از مصوبات سفر مهرماه ۱۴۰۰ ریاست جمهوری در بخش راهداری بود که به سرانجام رسیدند یا درحال اجرا و تکمیل است.

کلیدواژه

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر

بوشهر

سفراستانی

عبدالکریم اخترشناس

ریاست جمهوری

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی