سیاست / شناسه خبر: 160810 / تاریخ انتشار : 1402/7/22 09:30
|

۴۸۰۰ هکتار از زمین های بوشهر به کاشت گیاهان کم آب‌بر اختصاص یافت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال با توجه به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی پیرامون کاشت ارقام کم آب‌بر، چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی این استان به این بخش اختصاص یافت.

بوشهری ها /کبری توکلی روز شنبه در نشست با مسئولان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار کرد: کوتاه بودن دوره تولید، کم آب بر بودن، وجود کارگاه‌های روغن گیری و فرآورده‌های جانبی در استان، وجود بذرهای مناسب اقلیم استان، وجود دانش تولید در بین کشاورزان و درآمد اقتصادی مطلوب باعث شده است تا کشاورزان بوشهری کنجد را به عنوان یک محصول تابستانه و کم آب بر بعد از برداشت غلات به عنوان محصول دوم کشت کنند.

4800 هکتار زمین های دشتی بوشهر زیر کشت گوجه فرنگی رفت - ایرنا

وی افزود: مناسب‌ترین زمان کاشت کنجد از اواخر خرداد تا دهه سوم تیرماه است که توسط کشاورزان بوشهری انجام می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان مهمترین کانون‌های تولید کنجد در استان به شمار می رود.

توکلی ادامه داد: جهت افزایش بهره وری و تاثیر بر عملکرد، اجرای طرح‌های "مقایسه ارقام معمولی با ارقام مقاوم به ریزش" و طرح‌های "تغذیه‌ای و کشت مستقیم" در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: این ۲ روش اجرایی، از مهمترین الگوهایی است که با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات و آموزش و شهرستان‌های دشتستان و دشتی در کانون‌های تولید اجرا شده تا اثرات مسقیم را تولیدکنندگان مشاهده کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: زمان برداشت کنجد از ابتدای مهرماه و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود حدود پنج هزار و هشت تن محصول از مزارع استان بوشهر برداشت شود که نسبت به سال گذشته یکهزار و پانصد تن بیشتر است.

کلیدواژه

سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر

بوشهر

کاشت گیاهان کم آب‌بر

کبری توکلی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی