سیاست / شناسه خبر: 160929 / تاریخ انتشار : 1402/8/2 13:30
|

واریز بیش از ۵۱ هزار میلیارد ریال اعتبار به شهرداری‌ها و دهیاری‌های بوشهر

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: ۵۱ هزار میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال در ۲ سال گذشته از محل اعتبارات ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری این استان واریز شده است.

بوشهری ها /محمدجواد رستمی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: از این میزان اعتبار، ۳۰ هزار میلیارد ریال در سال گذشته و مابقی طی ۶ ماه نخست امسال واریز شده است.

واریز بیش از ۵۱ هزار میلیارد ریال اعتبار به شهرداری‌ها و دهیاری‌های بوشهر

وی افزود: این میزان اعتبار صرف فعالیت‌های عمرانی، ارتقای مبلمان شهری، بهسازی روستایی و تکمیل زیرساخت ها می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر تصریح کرد: از اعتبار ۲۱ هزار میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریالی واریزی سال جاری، ۱۵ هزار میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال به حساب ۴۰ شهرداری استان و ۵۸ هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به حساب دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری واریز شده است.

رستمی ادامه داد: امسال تعهد دریافت مالیات برای استان بوشهر، ۱۳۰ هزار میلیارد ریال تعیین شده که نسبت به سال گذشته، ۱۷ درصد رشد دارد.

وی عنوان کرد: در سال گذشته، مالیات مستقیم اخذ شده در استان بوشهر، ۳۰ هزار میلیارد ریال و مالیات بر ارزش افزوده و عوارض وصول شده ۸۵ هزار میلیارد ریال بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر بیان کرد: همچنین در سال گذشته با این ۱۱۵ هزار میلیارد ریال مالیات اخذ شده نسبت به سال ۱۴۰۰، رشد ۳۰ درصدی در دریافت مالیات داشتیم.

رستمی بیان کرد: از سال ۱۳۹۷ تا پایان سال ۱۴۰۱ به ترتیب در هر سال ۱۴، ۴۲، ۴۱، ۵۱ و ۴۳ درصد اخذ مالیات در استان بوشهر رشد داشت.

وی یادآور شد: برای کمک به تولیدکنندگان استان، امسال اقدام به کاهش هفت درصدی نرخ مالیات واحدهای تولیدی از ۲۵ درصد به ۱۸ درصد کرده‌ایم.

کلیدواژه

سازمان امور مالیاتی استان بوشهر

شهرداری بوشهر

دهیاری

محمد جواد رستمی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی