سیاست / شناسه خبر: 160932 / تاریخ انتشار : 1402/8/3 11:32
|

برداشت ۱۷۴ هزار تن خرما از نخلستان‌های استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از پایان عملیات برداشت خرما از سطح نخیلات استان و برداشت ۱۷۴ هزار تن محصول به‌دست کشاورزان خبر داد.

بوشهری ها /کبری توکلی بیان کرد: با پایان برداشت محصول نخیلات از سطح ۳۴ هزار هکتار از باغ‌های استان بوشهر، کشاورزان ۱۷۴ هزار تن محصول برداشت کردند.

 
وی ادامه داد: از این میزان محصول، ۱۵ هزار تن خارک، ۴۵ هزار تن رطب و ۱۱۰ هزار تن به‌صورت خرما برداشت شده است.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از ۱۱۰ هزار تن محصول خرما استان بوشهر ۳۰ هزار تن آن به کشور‌های آسیای میانه، حوزه خلیج فارس و همچنین اروپا صادر می‌شود.
 
توکلی با بیان اینکه تا کنون ۷ هزار و ۵۰۰ تن از خرما استان بوشهر صادر شده است، افزود: بقیه خرمای تولیدی نیز در سردخانه‌های استان ذخیره و در طول سال به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه می‌شود.
 
وی ارقام خرما برداشت شده استان بوشهر را شامل کبکاب، زاهدی، خاصویی، شکر، مجول، پیارم، برحی دانست و بیان کرد: از این میان رقم کبکاب با ۶۷ درصد بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده، رقم زاهدی و قصب با ۱۳ درصد در رتبه دوم و سایر ارقام در مجموع ۲۰ درصد برداشت استان را شامل می‌شوند.
 
توکلی گفت: با هدف افزایش بهره‌وری و در راستای افزایش عملکرد باغ‌های خرمای استان، طرح‌های متنوعی همچون تغذیه متعادل نخیلات و سازگاری با خشکسالی در شهرستان‌های استان اجرا و در حال انجام است.

کلیدواژه

سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر

برداشت خرما

کبری توکلی

نخلستان

بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی