سیاست / شناسه خبر: 160936 / تاریخ انتشار : 1402/8/3 12:04
|

سهم ۲۳.۵ درصدی استان بوشهر از کل صادرات کشور

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت بوشهر با اشاره به سهم ۲۳.۵ درصدی استان از کل صادرات کشور گفت: بوشهر در نیمه نخست رتبه نخست صادرات کشور را کسب کرده است.

بوشهری ها /ابوالقاسم محمدزاده در گفت‌وگو با بیان اینکه این استان از جایگاه مهمی در عرصه‌های تجاری برخوردار است اظهار داشت: یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان بوشهر تجارت دریایی است که طولانی‌ترین مرز دریایی خلیج‌فارس در نوار ساحلی این استان قرار دارد.

وی از توسعه زیرساخت‌های بندری و گمرکی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: فعالیت اقتصادی از جمله صادرات و واردات کالا از بنادر استان بوشهر توسعه قابل توجهی یافته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت استان بوشهر توسعه صادرات غیرنفتی در نیمه نخست این استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این مدت 5 میلیارد و 697 میلیون دلار محصولات غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

محمدزاده با بیان اینکه 23.5 درصد از سهم صادرات غیرنفتی کل کشور مربوط به استان بوشهر است خاطرنشان کرد: استان بوشهر رتبه نخست صادرات در نیمه نخست کسب کرد.

وی وزن کالاهای صادراتی استان بوشهر در نیمه نخست امسال را 15 میلیون و 326 هزار تن اعلام و بیان کرد: از 5.6 میلیارد دلار محموله‌های صادراتی استان بوشهر بیش از 5.2 میلیارد دلار آن به وزن 13 میلیون و 191 هزار تن مربوط به منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت استان بوشهر چین، امارات متحده عربی، هند، پاکستان و ترکیه را 5 کشور برتر واردکننده کالا از استان بوشهر دانست و بیان کرد: ویتنام، سریلانکا، مناطق آزاد تجاری، موزامبیک و روسیه 5 کشور بعدی واردکننده محموله‌های استان بوشهر هستند.

محمدزاده از ترخیص 312 هزار و 819 تن کالای وارداتی در گمرکات استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: این محموله‌های وارداتی به ارزش یک میلیارد و 62 میلیون دلار است که استان بوشهر رتبه ششم در کشور دارد.

وی 882 میلیون دلار محموله‌های صنعتی را از جمله واردات کالاها از استان بوشهر دانست و خاطرنشان کرد: 98 میلیون دلار کالاهای کشاورزی و 79 میلیون دلار کالا در حوزه مواد معدنی و صنایع از دیگر محموله‌های وارداتی در نیمه نخست است.

کلیدواژه

امور بازرگانی و توسعه تجارت بوشهر

ابوالقاسم محمدزاده

صادرات

گمرگ

بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی