جامعه / شناسه خبر: 160940 / تاریخ انتشار : 1402/8/3 16:57
|

زور بوشهری‌ها به میوه درجه یک نمی رسد

گرانی میوه باعث شده بسیاری از بوشهری ها زورشان به میوه های ممتاز و درجه یک نرسد و سراغ میوه درجه دو و پایین تر بروند.

بوشهری ها /  گرانی میوه باعث شده بسیاری از بوشهری ها زورشان به میوه های ممتاز و درجه یک نرسد و سراغ میوه درجه دو و پایین تر بروند.

به گزارش بوشهری ها  به نقل از خلیج فارس؛ در شرایطی که انتظار می رفت احیای میدان میوه و تره بار شهرداری بوشهر به کنترل قیمت میوه در مرکز استان منجر شود، اما تجربه های قبلی تکرار و میدان میوه و تره بار نافرجام و حتی از فعال کردن بازارچه های محله ای هم عاجر ماند.

در این وضعیت، شهروندانی که از گرانی و قیمت های متفاوت میوه در بوشهر کلافه اند، توان شان به میوه های درجه یک نمی رسد و سراغ میوه های درجه دو و پایین تر می روند.

بازدیدهای میدانی از میوه فروشی های بوشهر نشان می دهد اکنون قیمت میوه درجه یک به طور متوسط کیلویی 80 تا 120 هزارتومان است، اما میوه های درجه دو کیلویی 30 هزارتومان عرضه می شود.

در این بین، مغازه هایی که در محلاتی با قیمت گرانتر املاک فعالیت دارند، به بهانه بالا بودن اجاره، میوه را هم با قیمت گرانتر عرضه می کنند؛ درحالی که گرانفروشی به بهانه اجاره بالاتر ممنوع است و مغازه داران باید میوه را با احتساب سود قانونی عرضه کنند.

برچسب های قیمت در برخی میوه فروشی ها که فاصله آنها از هم گاهی تنها 100 متر بیشتر نیست تفاوت فاحشی با یکدیگر دارد. این در حالی است که میوه هایی که با قیمت های متفاوت به فروش می رسد دقیقاً همسان و مشابه هم هستند.

شوربختانه در بوشهر از قیمت گذاری میوه و تره بار توسط اتحادیه خبری نیست، وضعیتی که باعث رواج نرخ های دلبخواه شده، نرخ هایی که در اوج گیری با هم رقابت می کنند و مردمی که بازار را رها و بدون نظارت می بینند و هروز سهم این کالا در سبد مصرفی شان آب می رود.

کلیدواژه

بوشهری ها

میوه

خلیج فارس

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی