سیاست / شناسه خبر: 160947 / تاریخ انتشار : 1402/8/6 11:44
|

تولید بیش از ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز در پالایشگاه دوم پارس‌جنوبی

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال، ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز در این پالایشگاه تولید و پس از شیرین‌سازی به خط سراسری منتقل شده است.

بوشهری ها /حسین باغبان روز شنبه در گفت‌وگو اظهار کرد: روزانه به شکل متوسط ۶۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین‌شده از « پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی» تولید می‌شود.

وی افزود: در کنار تولید ۷۵ درصد از گاز کشور در «مجتمع گازی پارس جنوبی» با کمک متخصصان ایرانی، روزانه ۵۷ هزار بشکه میعانات گازی و به طور متوسط ۳۴۰ تن گوگرد در « پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی» تولید می‌شود.

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: در طی ۶ ماه نخست امسال، ۱۰ میلیون بشکه میعانات گازی و ۶۰ هزار تن گوگرد تولید شده است.

باغبان ادامه داد: برای پایداری و افزایش تولید گاز و میعانات گازی، اقدام به بهینه‌سازی تجهیزات و روش های تولید برای کاهش مشعل‌سوزی کرده ایم که راه‌اندازی « ردیف‌های گازی بدون مشعل» یکی از این موارد است.

وی ادامه داد: موضوعی که در این پالایشگاه و در مجموعه کلی « مجتمع گازی پارس جنوبی » اهمیت دارد به روزرسانی نیازها منطبق بر دانش‌های جدید و استفاده از توان متخصصان ایرانی به خصوص در عرصه دانش بنیان است.

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: این موضع سبب کاهش مخاطرات زیست‌محیطی منطقه و ارتقا سطح سلامت کارکنان و مردم پیرامون مناطق نفتی و گازی شده است.

باغبان گفت: از ابتدای امسال و با یک پیش بینی و برنامه ریزی تقویمی، مجتمع گازی پارس جنوبی و به خصوص پالایشگاه دوم در کنار تولید و نیازسنجی برای زمستان، موضوع به روزرسانی( اورهال ) پالایشگاه را نیز فراموش نکرد تا بتواند در استمرار تولید زمستان نقش آفرین باشد.

وی یادآور شد: پیش بینی‌ها از احتمال ایجاد پدیده « ال‌نینو» در کشورمان در طول فصل زمستان خبر می‌دهد که نیازها را به سمت تولید گاز بیشتر می کند از این رو با یک آینده پژوهی در « مجتمع گازی پارس جنوبی » به دنبال این هستیم که با تولید و تزریق مستمر گاز شیرین شده در این پالایشگاه، اجازه ایجاد مشکلات ثانویه داده نشود.

کلیدواژه

مجتمع گاز پارس جنوبی

شرکت ملی گاز

عسلویه

بوشهر

میدان گازی پارس جنوبی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی