سیاست / شناسه خبر: 160951 / تاریخ انتشار : 1402/8/6 12:44
|

دستگیری ۱۵ نفر از تولید و انتشاردهندگان محتوای مبتذل در بوشهر

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: ۱۵ نفر از افرادی که در قالب عکاسی آزاد، اقدام به تولید و انتشار محتوای مبتذل در فضای مجازی کرده توسط پلیس فتا استان شناسایی، احضار و برخی دستگیر شدند.

بوشهری ها /سردار حیدر سوسنی روز شنبه در گفت‌وگو اظهار کرد: ادمین‌های این صفحات اینستاگرامی پس از تصویر برداری از مشتریان خود گاهی بدون اجازه آنها، اقدام به انتشار در قالب پست و استوری بصورت گسترده و عمومی کرده ‌اند.

دستگیری ۱۵ نفر از تولید و انتشاردهندگان محتوای مبتذل در بوشهر - ایرنا

وی افزود: این نوع کارکرد این افراد بدون مجوز و به این شکل ضمن ترویج ابتذال باعث نارضایتی شهروندان قانون‌مدار و بویژه خانواده‌ها شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: کارشناسان سایبر پلیس فتا بر حسب وظایف ذاتی و با احترام به نگرانی والدین از تاثیرگذاری منفی اینگونه محتواهای غیراخلاقی در تربیت فرزندانشان و پس از اخذ مجوز قضایی، متهمین را احضار و برخی دستگیر کرده و پس از انجام تحقیقات تکمیلی و حذف تمامی محتواهای مجرمانه از تارنماهای در اختیار، به مراجع ذیصلاح قضایی جهت سیر مراحل نهایی قانونی معرفی شدند.

سوسنی یادآور شد: حسب بررسی های تخصصی افسران پلیس فتا مشخص گردید که برخی از متهمین دستگیر شده با الگوگیری از صفحات اینستاگرامی یا مجلات خارجی و بدون توجه به هنجارها و ارزشهای عرفی جامعه و برخلاف قوانین حاکم بر کشور، اقدام به تهیه تصاویر مختلف بدون حجاب از مشتریان بانو کرده و با انتشار محتواهای تولید شده غیراخلاقی و مبتذل، بدنبال جذب دنبال کننده و افزایش آمار میزان بازدید پست های خود بودند.

وی یادآور شد: همه این افراد در خصوص چگونگی فعالیت قانونمند در فضای مجازی مورد توجیه قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر ضمن توصیه به کاربران فضای مجازی جهت حضور و فعالیت قانونمند در این بستر و حوزه گسترده، تاکید کرد: پلیس برای ایجاد فضایی امن و سرشار از آرامش در کنار شهروندان قانونمدار بصورت شبانه روز حضور دارد.

کلیدواژه

سردار حیدر سوسنی

فرمانده انتظامی استان بوشهر

پلیس فتا

دستگیری

تولید محتوا

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی