سیاست / شناسه خبر: 160955 / تاریخ انتشار : 1402/8/10 21:58
|

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر؛ عیار زنان دشتستان شجاعت و شرافت است / روز مبارزات ضد استعماری زنان ایران در تقویم ثبت شود

بوشهری ها /اسماء بوستانی: نماینده ولی فقیه در استان گفت: زنان دشتستان حق عظیمی در کشور دارند.

 
آیت الله صفایی بوشهری دهم آبان ماه در مراسم بزرگداشت حماسه زنان لرده در برازجان اظهار کرد: نقش زنان در مبارزات ضد استعماری در تاریخ ایران دارای شکوه و جلال بسیاری است؛ بویژه در خطه جنوب دارالمقاومت و ولایتمدار استان بوشهر چنان عظیم است که تمام پژوهشگران تاریخ که در جغرافیای استان بوشهر حضور داشتند بر آن اذعان دارند.
 
صفایی بوشهری با اعلام اینکه این استان بیش از ۵۰۰ سال دارای تاریخ مقاومت است، افزود:   
در طول تاریخ مقاومت استان ۴ بار انگلستان کشور استعماری پر از جنایت با ادعاهای واهی و انگیزه و اهداف استعماری برای تسلط به جغرافیای اقتصاد با استان بوشهر حمله کردند؛  اما هر بار میدان داری سرداران و حضور پرشکوه مرد و زن این استان چنان درسی به انگلستان داد که هیچگاه از صفحه ذهن عقب افتادگان استعمار انگلیس پاک نخواهد شد.
 
نماینده ولی فقیه افزود: هر چهار بار زنان استان شکوه آفریدند و مردان را حمایت کردند و در عرصه های مختلف خط مقدم جبهه های مقاومت را چنان پشتیبانی کردند که ۴ بار انگلیس اعتراف به شکست کرد.
 
 
 وی این  واقعه تاریخی برای زنان ایران را یک افتحار دانست و ادامه داد:  عشایر ما در مقابل ابر قدرت آن زمان ایستادند و ۶ زن و اندکی مرد، خط مقاومت ساختند که قشون انگلستان از خط مرکزی استان بوشهر  به استان دیگر نرسد.
 
 امام جمعه بوشهر عیار زنان دشتستان و ایران را غیرت و شجاعت و شرافت اعلام و عنوان کرد: درود خدا بر زنانی که برای ایران و این استان و منطقه دشتستان افتخار افریدمد. برای این زنان باید روزی بنام مبارزات ضد استعماری زنان ایران در تقویم ثبت شود. 
 
 
وی افزود: اکنون نیز زنان مسلمان در غزه و مناطق فلسطین اشغالی بر اساس آموزه های اسلامی در مقابل رژیم اشغالگر قدس در کنار مردان مبارزه می کنند. این پیام را به مردان غزه می دهیم که زنان و مردان استان بوشهر در کنار شما هستند و از شما دفاع می کنند.
 
ایت الله صفایی بوشهری با اشاره به تاریخ بزرگ عرصه مقاومت دشتستان و استان عنوان کرد: بوشهر نه تنها خط مقاومت در جنوب ایران در مقابل دشمن را ترسیم کرده بلکه هر جا که بیگانگان به حریم کشور حمله کردند مردم استان بوشهر دفاع و مقاومت کردند.

کلیدواژه

برازجان

دشتستان

زنان لرده

حماسه زنان لرده

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی