سیاست / شناسه خبر: 160989 / تاریخ انتشار : 1402/8/15 10:26
|

پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر ۶۰ درصدپیشرفت فیزیکی دارد

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بخش خشکی پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بوشهری ها / عباس محمدصادقی صبح دوشنبه در بازدید از پروژه پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر اظهار داشت: بخش خشکی پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت همکاری دستگاه‌های مرتبط با پروژه، بخش خشکی پایانه در دهه فجر امسال آماده بهره برداری می‌شود.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در این راستا انتظار است شرکت آبفا برای اتصال پایانه به شبکه فاضلاب شهری و همچنین شرکت توزیع نیروی برق در اجرای دیماند، ساخت و استقرار پست برق و سویچ برد در پایانه مسافربری همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: سرامیک کاری، رنگ آمیزی و تخصیص محوطه مورد نیاز به منظور احداث فونداسیون و استقرار دو دستگاه پکیج سرمایشی و گرمایشی از سوی شرکت کشتیرانی از دیگر نیازهای تکمیل پایانه مسافربری دریایی در بوشهر است.

محمدصادقی افزود: مساحت سالن پایانه مسافربری شهر بوشهر یک هزار و ۵۰۰ مترمربع است که اعتبارت تعمیرات اساسی بخشی خشکی پایانه بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: بخش دریایی پایانه نیز در سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسیده که پس در اختیار گرفتن سالن مربوط به یکی از شرکت‌های کشتیرانی، بهسازی آن انجام شده تا مسافران مسیر بوشهر - خارگ از تأسیسات احداثی استفاده بهینه داشته باشند.

محمدصادقی ادامه داد: پروژه تعمیرات اساسی این ابتدا زمان افتتاح آن ۱۲ خرداد سال آینده افتتاح تعیین شده بود اما با توجه توجه به اهمیت پروژه در تسهیل حمل و نقل مسافری و همچنین رونق گردشگری مقرر شد اجرا آن در مدت زمان کمتری انجام شود.

وی افزود: با توجه به حجم پروژه می‌توان این پروژه را در حد یک پروژه تازه تأسیس نام گذاشت چراکه در روند تعمیرات اساسی تمام بخش‌های مطابق با استانداردهای بین المللی و روز دنیا اجرایی شده است.

محمدصادقی با اشاره به ترسیم چشم انداز بین المللی در پروژه یاد شده اظهار کرد: امید است با روند رو به رشد تعاملات منطقه‌ای که در سایه دیپلماسی هوشمندانه دولت سیزدهم محقق شده شاهد نقش آفرینی بندر بوشهر در حوزه مسافربری و گردشگری دریایی در حوزه کشورهای خلیج فارس باشیم.

کلیدواژه

اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر

پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر

عباس محمدصادقی

خلیج فارس

دولت سیزدهم

راه و شهرسازی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی