سیاست / شناسه خبر: 160992 / تاریخ انتشار : 1402/8/15 12:22
|

بیمارستان ۱۸۰ تختخوابی مادر و کودک در بوشهر ساخته می‌شود

استاندار بوشهر گفت: بیمارستان ۱۸۰ تختخوابی تخصصی مادر و کودک از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان در بوشهر ساخته می‌شود.

بوشهری ها /احمد محمدی‌زاده در بازدید از طرح‌های حوزه بهداشت و درمان استان بوشهر بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در استان بوشهر از اولویت‌های اساسی مدیران است و اعتبارات مورد نیاز طرح‌های این حوزه تامین می‌شود.

وی با تاکید بر تسریع در تکمیل طرح‌های حوزه درمان، افزود: در همین راستا به‌طور مکرر از این طرح‌ها بازدید می‌کنیم.
 
استاندار بوشهر از ساخت بیمارستان تخصصی مادر و کودک در بوشهر خبر داد و اضافه کرد: بیمارستان مادر و کودک دارای ۱۸۰ تخت مجهز و استاندارد، ۱۲ اتاق زایمان، ۶ اتاق عمل و ۱۴ تخت اقامت مادران است که اعتبار مصوب ساخت این بیمارستان از محل سفر رئیس جمهو به استان تامین می‌شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: اکنون ۷۶ تخت ویژه بیماران اعصاب و روان در بیمارستان‌های این استان آماده بهره‌برداری است.
 
حسن ملکی زاده افزود: تخت‌های یادشده شامل ۵۶ تخت در بوشهر، ۱۰ تخت در برازجان و ۱۰ تخت در خورموج است.
 
وی ادامه داد: بیمارستان اعصاب و روان نیز تک تخصصی با ۵۶ تخت است که بخش کودکان هم در آن پیش‌بینی شده، ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه بیمارستان‌های اعصاب و روان باید فضای فیزیکی مناسبی داشته باشند، اضافه کرد: بیماران باید در فضای باز توام با آرامش، اما محصور و حفاظت شده استراحت کنند، بنابراین با طرح استاندار و همکاری سازمان‌های مربوط، اطراف بیمارستان به یک دریاچه و فضای زیبا، دل نشین، آرام و مناسبی برای آنان تبدیل خواهد شد.
 
وی گفت: در دولت سیزدهم ۴۰ درصد تخت‌های موجود به تخت‌های بیمارستانی اضافه می‌شود.
 
دکتر ملکی زاده تاکید کرد: حوزه بهداشت و درمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید در تکمیل طرح‌های این حوزه اهتمام خاصی داشته باشیم.

کلیدواژه

استاندار بوشهر

بیمارستان تخصصی مادر و کودک

بهداشت و درمان استان بوشهر

احمد محمدی‌زاده

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی