سیاست / شناسه خبر: 160995 / تاریخ انتشار : 1402/8/15 13:43
|

نایب رئیس فدراسیون جهانی کبدی به ایران واگذار شد

رئیس فدراسیون کبدی با اشاره به انتصاب یک ایرانی به‌عنوان نایب رئیس فدراسیون کبدی آسیاست گفت: نایب رئیس فدراسیون جهانی کبدی به ایران واگذار شد.

بوشهری ها /مجمع انتخابات هیئت کبدی استان بوشهر ظهر امروز با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان، رئیس فدراسیون کبدی و اعضای این هیئت تشکیل و جهانمر دریس با 11 رأی اعضای مجمع به‌عنوان رئیس هیئت کبدی استان بوشهر انتخاب شد.

نایب رئیس فدراسیون جهانی کبدی به ایران واگذار شد

رئیس فدراسیون کبدی در این آیین اظهار داشت: با توجه به اینکه این استان از ظرفیت‌های خوبی در این رشته برخوردار است امید می‌رود مجدداً به روزهای اوج خود در کشور باز گردد.

عباس اورسجی افزود: استان بوشهر در گذشته ملی‌پوشان متعددی از جمله خواهران دشتی به اردوهای تیم ملی کبدی ساحلی معرفی کرده بود که امیدواریم مجدداً شاهد رونق کبدی ساحلی استان بوشهر باشیم.

وی اضافه کرد: تنها فدراسیونى که بین 53 فدراسیون کشور یک ایرانی نایب رئیسی آسیاست شخص رئیس فدراسیون کبدی است که این مسئولیت را برعهده دارد.در رده جهانی نایب رئیس فدراسیون جهانی کبدی نیز به ایران واگذار شد.

رئیس فدراسیون کبدی تصریح کرد: سه برنامه محوری و راهبردی از جمله توسعه همگانی کبدی استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش، دانشگاه و نیروهای نظامی، حضور در رقابت‌ها قهرمانی کشور و آموزش مربیگری و داوری در این رشته هیئت‌های استانی باید برای توسعه این رشته مد نظر داشته باشند.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه کشور هندوستان قطب کبدی آسیا و جهان است و بیش از 200 میلیون ورزشکار در این رشته فعالیت می‌کند موفق شدیم 16 ملی‌پوش و مربی از ایران در لیگ این کشور حضور یابند.

آمادگی استان بوشهر برای میزبان اردوهای تیم‌های ملی

مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر نیز با اشاره به ظرفیت این رشته گفت: کبدی دارای ظرفیت خوبی در سطح استان به ویژه در حوزه ساحلی است.توقع و نگاه اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر برای توسعه این رشته در 2 بعد همگانی و قهرمانی است. برای کشف استعداد نیز از ظرفیت‌های آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و سایر نهادها استفاده می‌شود. برای اخلاق پذیری و پرورش ورزشکاران در محیط ورزش از ظرفیت‌های مربیان استفاده شود.

یاسر جمالی افزود: این آمادگی در نیمه دوم سال وجود دارد که اداره کل ورزش و جوانان استان با هماهنگی فدراسیون میزبان اردوهای تیم‌های ملی در این رشته باشد.

کلیدواژه

هیئت کبدی استان بوشهر

ورزش و جوانان استان بوشهر

عباس اورسجی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی