سیاست / شناسه خبر: 160999 / تاریخ انتشار : 1402/8/16 12:10
|

ابلاغ اعتبارات ۵۴ طرح عمرانی بوشهر از اعتبارات نفت

معاون عمرانی استاندار بوشهر از ابلاغ اعتبارات ۵۴ طرح عمرانی استان از محل اعتبارات مسئولیت اجتماعی نفت خبر داد.

بوشهری ها /محمد هادی رستمیان در نشست بررسی اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور با اشاره به مصوبه هزار میلیارد تومانی مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت برای طرح‌های عمرانی در استان گفت: ۸۰ درصد این اعتبار به چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر که در حاشیه تأسیسات و صنایع پارس جنوبی قرار دارند تخصیص یافته است.

 

---

وی تعهدات وزارت نفت بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی در اجرای طرح‌های عمرانی را مورد اشاره قرار داد و افزود: چهار هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب دور دوم سفر رئیس جمهور برای اجرای طرح‌های مختلف عمرانی و زیرساختی در نقاط مختلف استان بوشهر ابلاغ شده است.

رستمیان ادامه داد: در این حوزه ۵۴ طرح ابلاغ شده که طرح‌های راهسازی در نقاط مختلف از جمله آزادراه بوشهر، محور گناوه، تکمیل بزرگراه دیر به بوشهر، خط ساحلی بوشهر و گناوه است.

وی افزود: مصوبات بسیار خوبی در سفر اول و دوم رئیس جمهور به استان بوشهر گذرانده شد که اجرای آن‌ها تأثیر مهمی در توسعه استان خواهد داشت.

رستمیان ادامه داد: ۱۵۰ میلیارد تومان به دشتی و تنگستان، ۱۵۰ میلیارد به دشتستان، ۳۰۰ میلیارد تومان به چهار شهرستان جنوبی استان و ۲۵۰ میلیارد تومان به ۳ شهرستان بوشهر، گناوه و دیلم در سفر دوم رئیس جمهور مصوب شد.

وی از تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت سد دهرود دشتستان خبر داد و افزود: بیمارستان کنگان با ۲۰۰ تخت و اعتبار اولیه ۶۰۰ میلیارد تومان امسال اجرایی می‌شود.

رستمیان با اشاره به تسریع طرح‌ها در حوزه‌های مختلف زیرساختی و عمرانی، اظهار داشت: در دور اول و دوم سفر رئیس جمهور به استان بوشهر اعتبارات و طرح‌های مختلف زیرساختی و عمرانی مصوب شد که نشان‌دهنده توجه دولت به مطالبات مردم است.

وی توسعه طرح‌های آبرسانی، درمانی، راهسازی، ساخت مسکن، آموزشی و ورزشی را از اعم طرح‌های شاخص برشمرد و بیان کرد: در تحکیم منابع آب پایدار طرح‌های مختلف آبرسانی، ساخت سد و آب‌شیرین‌کن اجرایی شد و این طرح‌ها تسریع یافته است.

رستمیان تسریع در ساخت سد دالکی و باهوش را مورد اشاره قرار داد و افزود: سد دشت پلنگ سال آینده آبگیری می‌شود و سد باغان و اخند به مرحله آبگیری رسیده است.

کلیدواژه

استاندار بوشهر

محمد هادی رستمیان

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر

بوشهر

سد دالکی

وزارت نیرو

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی