سیاست / شناسه خبر: 171004 / تاریخ انتشار : 1402/8/17 09:34
|

پرداخت ۱۲۴۵ میلیارد تومان وام ازدواج به ۶۱‌۶۸ زوج جوان در استان بوشهر

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر از پرداخت یک‌هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان وام ازدواج به ۶ هزار و ۱۶۸ نفر در نیمه نخست امسال خبر داد.

بوشهری ها /یاسر جمالی صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان بوشهر از برگزاری این جلسه به‌صورت مستمر خبر داد و اظهار داشت: براساس ابلاغ وزارت ورزش و جوانان به ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان به‌صورت مستمر در استان بوشهر برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی عملکرد ستاد ساماندهی امور جوانان استان بوشهر از رصد مصوبات این ستاد در سامانه وزارت ورزش و جوانان خبر داد و خواستار اجرایی شدن این مصوبات براساس برنامه زمان‌بندی شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با اشاره به برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران خاطرنشان کرد: باید جلسات این ستاد در شهرستان‌های ده‌گانه استان بوشهر به‌صورت مستمر هر ماه برگزار و مصوبات آن به معاونت فرهنگی و امور جوانان این مجموعه ارائه شود.

جمالی از برگزاری برنامه جشن ازدواج آسان ویژه جوانان در شهرها و روستاها در نیمه دوم امسال خبر داد و تصریح کرد: در برگزاری جشن ازدواج آسان در دهه ولایت، استان بوشهر در جایگاه برتر کشور قرار گرفت و این مراسم با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان در دهه فجر امسال نیز به دبیر معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی پرداخت وام ازدواج جوانان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال 11 هزار و 165 زوج برای دریافت وام ازدواج در بانک‌ها ثبت‌نام کرده‌اند و تاکنون 70 درصد آنها موفق به دریافت وام شده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر از پرداخت وام ازدواج به شش هزار و 168 نفر از زوج‌های جوان استان خبر داد و تصریح کرد: در نیمه نخست امسال به شش هزار و 168 زوج یک‌هزار 254 میلیارد و 780 میلیون تومان وام پرداخت شده که 70 درصد متقاضیان شامل می‌شود.

جمالی ادامه داد: اکنون 2 هزار و 818 متقاضی در صف انتظار دریافت وام ازدواج هستند.

وی در ادامه به اردوی راهیان پیشرفت پرداخت و خاطرنشان کرد: با تأکید رئیس جمهور و استاندار بوشهر اردوهای راهیان پیشرفت در نیمه دوم سال جاری در حوزه‌های ‌دستاوردی انقلاب اسلامی، اقتصادی، فنآوری و علمی، با حضور دانشجویان و دانش‌آموزان و اقشار مختلف جوانان آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد.

 جمالی با اشاره به فعالیت حوزه سمن‌های مردم نهاد خواستار راه‌اندازی خانه جوان در مرکز استان بوشهر شد و افزود: با تقویت سازمان‌های مردم نهاد اثرگذاری سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی و سایر حوزه‌ها در استان افزایش خواهد یافت.

تشکیل کمیته تخصصی تشکیل سمن‌های مردم نهاد

مدیر کل امور اجتماعی استاندار بوشهر در این نشست خواستار تشکیل کمیته مستقل با محوریت معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان در برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت شد و افزود: در این راستا باید سهمیه هر دستگاه در برگزاری این اردوها مشخص شود.

سید عباس موسوی‌نژاد افزود: در تشکیل سمن‌های مردم نهاد نیز کمیته تخصصی به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تشکیل و راه‌اندازی شده که فعالیت‌های این تشکل را ساماندهی می‌کند.

وی توجه به به مطالبات جوانان از جمله اشتغال آنان مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی تلاش حداکثری خود را برای تحقق درخواست‌های جوانان از جمله اشتغال و پرداخت وام بکارگیری کنند.

 

کلیدواژه

اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر

وام ازدواج

بوشهر

یاسر جمالی

ستاد ساماندهی امور جوانان استان بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی