سیاست / شناسه خبر: 171005 / تاریخ انتشار : 1402/8/17 10:17
|

لزوم اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل در خارگ/ کاهش خطرپذیری جزیره

طرح جامع پدافند غیرعامل جزیره خارگ سندی راهبردی با چشم‌انداز بلندمدت برای افزایش پایداری و کاهش آسیب پذیری در برابر تهدیدات دشمن است

بوشهری ها /حامد عربزاده: جزیره خارگ به عنوان قطب صادرات نفت خام نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور دارد که بیش از ۹۰ درصد نفت کشور از این جزیره صادر می‌شود.

لزوم اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل در خارگ/ کاهش خطرپذیری جزیره

پدافند غیرعامل یا پدافند ناکُنش‌گر نوعی دفاع غیرنظامی است و به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات، تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

با توجه به موقعیت خاص جزیره خارگ، نقش این جزیره در اقتصاد کشور و… اجرای برنامه‌های جامع پدافند غیرعامل در خارگ یک ضرورت است و در این راستا، طرح جامع پدافند غیرعامل در خارگ رونمایی شد.

افزایش پایداری و کاهش آسیب پذیری

محمدرضا دشتی زاده بخشدار ویژه خارگ عصر سه شنبه در جلسه رونمایی از طرح جامع پدافند غیرعامل جزیره خارگ اظهار داشت: جزیره خارگ دارای اهمیت بسیار بالایی برای ایران اسلامی است.

وی افزود: یکی از نقاط قوت این طرح، راهبردهای عملیاتی در حوزه پدافند مردم محور است که اقدامات بسیار مؤثری در این زمینه تدوین شده است.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: فلسفه اصلی پدافند غیرعامل رصد و پایش این تهدیدات و کسب شناخت کافی از آنها و در نهایت آمادگی و اقدامات مقابله‌ای است.

دشتی زاده گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل جزیره خارگ سندی راهبردی با چشم‌انداز بلندمدت برای افزایش پایداری و کاهش آسیب پذیری در برابر تهدیدات دشمن است، که در این زمینه شرکت پایانه‌های نفتی ایرانی زحمت زیادی کشیده است.

 

مقابله با تهدیدات و ایمن سازی تأسیسات

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران و فرمانده ارشد پدافند غیر عامل جزیره خارگ با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه گفت: اجرای برنامه‌های پدافند غیرعامل نقش مهم و اساسی در کاهش مخاطرات دارد.

عباس غریبی با اشاره به رونمایی از طرح جامع پدافند غیرعامل جزیره خارگ اظهار داشت: در این طرح در حوزه پدافند غیرعامل به دو موضوع مهم مردم محوری و نگاه به صنایع نفت و گاز و پتروشیمی توجه دارد.

وی افزود: این طرح برای دومین بار در سطح وزارت نفت در جزیره خارگ اجرا شده که به مباحث مقابله با تهدیدات و ایمن سازی تأسیسات و تاب‌آوری و پایداری در عملیات تولید، انتقال، ذخیره سازی و صادرات نفت در این جزیره می‌پردازد.

غریبی افزود: این طرح نگاه ویژه ای به آینده جزیره خارگ در حوزه پدافند غیرعامل دارد و به نوعی خروجی طرح یک نقشه راهی است برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی و شرح نیازها خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران و فرمانده ارشد پدافند غیر عامل جزیره خارگ تصریح کرد: این طرح که به تصویب سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز رسیده است در این آئین تمام نکات و موضوعات کلیدی و خروجی‌های مورد انتظار از مطالعات انجام شده ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

کلیدواژه

حامد عربزاده

جزیره خارگ

پدافند غیر عامل

بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی