سیاست / شناسه خبر: 171069 / تاریخ انتشار : 1402/8/23 12:48
|

تولید نفت از میدان ابوذر روزانه ۳۰هزار بشکه افزایش یافت

مدیر منطقه عملیاتی خارک گفت: با اجرای طرح افزایش ظرفیت تولید میدان ابوذر، همچنین طرح ساخت و نصب مبدل‌های حرارتی در کارخانه خشکی این میدان، ظرفیت تولید نفت شرکت فلات قاره درخیلج فارس ۳۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

بوشهری ها /علیرضا متعالی جهرمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در جزیره خارک اظهار کرد: در طرح افزایش ظرفیت تولید میدان ابوذر حدود ۲ کیلومتر خط لوله ۱۸ اینچ اجرا و راه‌اندازی شد.

تولید نفت ایران ۳۰ هزار بشکه افزایش یافت - خبرگزاری آنا

وی افزود: با وجود استفاده از خط لوله ۲۶ اینچ دریایی در ۲سال گذشته، رفع گلوگاه‌ها در مسیرهای ارتباطی کارخانه‌ها ضروری بود که به‌دنبال آن با استفاده از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود، این خط لوله در چهار مسیر اصلی طراحی و اجرا شد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری رسید.

مدیرمنطقه عملیاتی خارک یادآورشد: از ویژگی‌های بارز این طرح به‌کارگیری حداکثری توان تولید ساخت داخل و اقدام‌ هماهنگ مدیریت‌های مهندسی و ساختمان، مدیریت امور تولید و منطقه عملیاتی خارک، همسو با سیاست‌های مدیریت ارشد سازمان است.

متعالی‌جهرمی ادامه داد: در منطقه عملیاتی خارک، همه واحدهای نوسازی و تعمیرات، بهره‌برداری، بازرسی فنی و خوردگی فلزات، تدارکات و امور کالا، مهندسی فرآورش، برنامه‌ریزی و کنترل طرح‌ها، ایمنی و امور قراردادها در اجرای این طرح نقش مؤثری داشتند.

وی گفت: همچنین از مهرماه امسال چاه F ۸-۵ میدان مشترک فروزان با تولید نزدیک به یک‌هزار بشکه در روز به بهره‌برداری رسید.

کلیدواژه

تولید میدان نفتی ابوذر

میدان نفتی فروزان

خارگ

بوشهر

نفت فلات قاره

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی