سیاست / شناسه خبر: 171088 / تاریخ انتشار : 1402/8/24 13:21
|

فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی نباید به بودجه دولتی محدود شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی نباید به بودجه دولتی محدود شود

بوشهری ها /آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی در بوشهر اظهار داشت: مؤسسات، مراکز و خانه‌های قرآنی بازو و اهرم‌های هستند که در توسعه و ترویج فرهنگ علوم قرآنی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی نباید به بودجه دولتی محدود شود

وی با اشاره به این موضوع که نام استان بوشهر از دیرباز در آسمان کشور به واسطه سابقه قرآنی می‌درخشد، اظهار کرد: این استان پایتخت قرآنی ایران‌زمین است و در اجرای فعالیت‌های قرآنی باید به این مهم توجه ویژه داشت.

وی بیان کرد: شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی متولی سیاست‌گذاری فعالیت‌های قرآنی در جامعه است و باید با تکریم این جامعه، زمینه اجرای برنامه‌های در این راستا را فراهم کرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری افزود: فعالیت‌های قرآنی باید به گونه‌ای باشد که آثار آن به ویژه بین سنین جوان و نوجوان لمس شود تا به صورت اثرگذار در جامعه نهادینه گردد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی با دیگر شوراها تفاوت دارد و حضور در این جمع یک نعمت قرآنی از خداوند است که باید قدر دانست و در انجام هر فعالیتی کوشا بود.

آیت‌الله صفایی بوشهری تصریح کرد: هدایت، حمایت و نظارت از رسالت شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی است.

طراحی اطلس قرآنی

وی با بیان اینکه فعالیت برنامه‌های قرآنی نباید به بودجه دولتی محدود شود، افزود: هنر یک مؤسسه و مراکز قرآنی باید بر پایه و اساس سیستم مردمی و خودجوش باشد و فعالیت‌های خود را به جلو حرکت داد.

آیت‌الله صفایی بوشهری اظهار کرد: تدوین و طراحی اطلس قرآنی باید بر اساس ظرفیت و نیاز موجود در دستور کار دبیرخانه شورا قرار گیرد.

وی گفت: روز قرآنی قلب قرآنی استان است و فعالیت‌ها را در طول سال به مناسبت‌های دیگر تزریق می‌کند.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: حضور مدیران کل دستگاه اجرایی در نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی الزامی است زیرا دغدغه به قرآن باید در اولویت باشد.

وی تاکید کرد هدف از برگزاری این نشست‌ها بازخوانی نشست‌های قبل، مرور مصوبات، نقاط قوت را ارتقا و تبدیل نقطه ضعف به قوت و الگو جهت برگزاری برنامه اثرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار امیدواری کرد با رویکردی نوینی که در حوزه قرآن کشور ایجاد شده با سرلوحه قرار دادن آنها شاهد اتفاقات خوبی در استان باشیم.

کلیدواژه

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری

امام جمعه بوشهر

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر

بوشهر

فعالیت‌های قرآنی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی