جامعه / شناسه خبر: 181398 / تاریخ انتشار : 1403/1/28 13:50
|

بارندگی و ریزش تگرگ در استان بوشهر تا روز چهارشنبه ادامه دارد

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد رگبار باران و ریزش تگرگ در برخی از مناطق این استان تا روز چهارشنبه (فردا) ادامه دارد.

بوشهری هامعاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد رگبار باران و ریزش تگرگ در برخی از مناطق این استان تا روز چهارشنبه (فردا) ادامه دارد.

زهرا راستگو " روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: بر این اساس تا اوایل وقت فردا، در برخی ساعات وزش باد، وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش تند باد لحظه‌ای و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ در برخی نقاط استان بویژه نواحی جنوبی و مرکزی مورد انتظار است.

وی افزود: در این مدت، خلیج فارس مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: از فردا بتدریج با کاهش ابر، وضعیت جوی و دریایی استان تا اوایل هفته آینده آرام است.

راستگو با اشاره به پیش‌بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر یادآورشد: آسمان نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد و تا اوایل وقت فردا در برخی نقاط بویژه نواحی مرکزی و جنوبی، طی ساعاتی بارش باران، گاهی رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش تندباد و از فردا کاهش ابر پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد متغیر بطور غالب جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و تا اوایل وقت فردا در برخی ساعات در نیمه جنوبی گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

راستگو گفت: همچنین ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و تا اوایل وقت فردا در برخی ساعات در مناطق جنوبی و مرکزی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر پیش بینی می شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد دریا ساعت ۱۴:۳۴ و جزر ساعت ۲۳:۲۰ خواهد بود.

وی گفت: با آغاز فعالیت سامانه بارشی از روز گذشته، تا ظهر امروز شهرستان‌های جم و دیر بین ۲۵ تا ۳۰ میلیمتر بارش داشته اند.

راستگو افزود: هم اکنون این هسته سامانه بارشی در بخش هایی، چون عسلویه و دیر فعال است و انتظار می‌رود هرچه به اواخر امروز نزدیک می‌شویم فعالیت سامانه در مناطق جنوبی مشهودتر و میزان بارش افزایش یابد.

وی اضافه کرد: در سایر قسمت‌های استان هم بارش‌هایی گزارش شده، اما به نسبت مناطق جنوبی کمتر بوده که انتظار داریم فعالیت سامانه بارشی امروز هم ادامه داشته باشد، اما از فردا به تدریج با خروج سامانه بارشی وضعیت جوی و دریایی به نسبت آرامی را در استان خواهیم داشت.

 

کلیدواژه

استانداری بوشهر

هواشناسی

بارندگی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی