سیاست / شناسه خبر: 181403 / تاریخ انتشار : 1403/1/28 20:43
|

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر؛ پرونده راه دسترسی آسفالت روستاهای 50 خانوار به بالا در دولت سیزدهم بسته شد

بوشهری ها /اسماء بوستـــانی: مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: با وجود افزایش ترددهای جاده ای استان در نوروز، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده ای کشیده شد..........

بوشهری ها /اسماء بوستـــانی: مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: با وجود افزایش ترددهای جاده ای استان در نوروز، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده ای کشیده شد و 67 درصد کشته های تصادفات استان کاهش یافت. ‌

عبدالکریم اخترشناس ۲۸ اسفند ماه در جمع خبرنگاران افزود: به صورتی که فوتی ها از 27 نفر به 9 نفر کاهش یافته و تصادفات جرحی و خسارتی نیز 5 درصد کاهش یافته است.

 اخترشناس از جابجایی ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در بحث جابجایی کالاهای اساسی ۱۰۲ هزار تن کالا توسط ناوگان باری جابجا شد که ۵۳ درصد مواد شیمیایی، ۲۱ درصد مواد ساختمانی و معدنی و ۱۳ درصد کالاهای کشاورزی و دامی بودند.

اخترشناس از جابجایی ۵ میلیون و ۳۱ هزار نفر مسافر در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: طبق این آمار ۲۱ درصد نسبت به سال های قبل افزایش وجود داشته، از این آمار ۷۵ درصد با اتوبوس، ۲۴ درصد با مینی بوس و یک درصد با خوردوهای سواری جابجا شدند.

وی افزود: در طرح نوروزی، جابجایی ۲۹۷ هزار و ۳۴۱ مسافر استان با ناوگان حمل و نقل عمومی  انجام شد که شاهد رشد ۶۵ درصدی مسافر بودیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر در خصوص بهسازی مسیرهای روستایی استان عنوان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم 175 کیلومتر راه روستاییاحداث و بهسازی شده که این مهم نشان از عزم جدی این دولت در توسعه راهای روستایی و محرومیت زدایی است.

اخترشناس بوشهر را جزو استان های پیشگام در راه دسترسی مناسب دانست و افزود: میانگین کشوری در خصوص راه دسترسی روستایی 81 درصد است که شاخص استان بوشهر 98 درصد است و با این آمار پرونده راه دسترسی آسفالت روستاهای 50 خانوار به بالا در دولت سیزدهم بسته شد.

وی ادامه داد: آخرین پروژه محور ریز- سرچشمه پس از 10 سال رکود در هفته دولت 1401 به بهره برداری رسید.

 

وی در خصوص نگهداری جاده های استان اعلام کرد: ۵۴۷ کیلومتر از جاده های استان روکش، لکه گیری و آسفالت شدند. با این آمار شاهد افزایش ۱۲۴ درصدی نسبت به سال های گذشته هستیم. این امر موجب ارتقاء کیفی جاده های کل محورهای استان و  کاهش استهلاک خودروها شده است.

اخترشناس با اشاره به نقاط پرحادثه مصوب کشوری عنوان کرد: از ۱۰ نقطه پر حادثه ۷ نقطه اصلاح شده و امید داریم تا پایان سال جاری شاهد اصلاح ۳ نقطه دیگر نیز باشیم.

 

 

 

کلیدواژه

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

عبدالکریم اخترشناس

بوشهری ها

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی