سیاست / شناسه خبر: 74239 / تاریخ انتشار : 1400/10/6 09:50
|

پوشش استخر، برداشت میگو را تا ۲۵ تن در هکتار افزایش می‌دهد

بوشهریها| معاون شیلات بوشهر می‌گوید: برخی از آمار‌ها حکایت از تولید میگو تا ۲۵ تن در هکتار پس از پوشش کف استخر‌ها با روکش‌های معمول است.

به کزارش بوشهری ها / استان بوشهر حدود ۶۰ درصد میگوی پرورشی کشور را تولید می‌کند که به طور معمول ۹۰ درصد آن به خارج از کشور صادر می‌شود.

امسال پرورش‌دهندگان این استان ۲۸ هزار و ۵۱ تن میگو از ۶ هزار و ۵۸ هکتار استخر یا مزرعه  برداشت کردند.

اگر میزان برداشت با سطح زیر کشت مقایسه شود، مشخص می‌شود که به طور میانگین از هر هکتار ۴.۶ تن میگو برداشت شده است.

استخرهایی که میگوها در آن پرورش داده می‌شوند خاکی هستند و معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر معتقد است اگر از روکش برای پوشش استخرها استفاده شود میزان برداشت بیشتر خواهد شد.

صغری اشرف افزود: برخی از آمار‌ها حکایت از افزایش تولید میگو تا ۲۵ تن در هکتار پس از پوشش کف استخر‌ها با روکش‌های معمول از جمله  ژئو ممبران دارد که رقمی قابل توجه است.

او ادامه داد: کاهش طول دوره پرورش، استفاده بهینه از آب، حذف هزینه بازسازی و آماده‌سازی استخر، افزایش اکسیژن استخر، کاهش بیماری‌ها و رشد مناسب میگو از جمله مزایای پوشش کف استخر است.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: اگرچه هزینه زیادی برای پوشش کف استخر به پرورش‌دهندگان تحمیل می‌شود، اما این هزینه با توجه به صرفه اقتصادی قابل توجهی که دارد، به سرعت قابل بازگشت است.

اشرف افزود: ورق‌های پوششی استخر‌های آبزی پروری به دلیل استفاده از مواد پلی اتیلن کیفیت بالایی دارند و بستگی به کیفیت آن‌ها، عمر مفیدشان تا ۵۰ سال هم می‌رسد. همچنین شرکت‌های تولیدکننده تا ۱۰ سال آن‌ها را ضمانت می‌کنند.

او ادامه داد: تولید ۲۵ هزارتن آبزی در برنامه تحول کشاورزی تا سال ۱۴۰۴ هدف‌گذاری شده است و از تولید کنندگان آبزیان می‎خواهیم برای تحقق اهداف شیلات در این برنامه به تدریج، ساختار فنی مزارع خود را تغییر دهند.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: با توجه به محدودیت زمین‌های ساحلی برای توسعه آبزی پروری، افزایش میزان تولید آبزیان به افزایش بهره‌وری در مزارع پرورشی وابسته است.

کلیدواژه

پوشش استخر

برداشت میگو را تا ۲۵ تن

معاون شیلات بوشهر

استان بوشهر حدود ۶۰ درصد میگوی پرورشی کشور را تولید می‌کند

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی