سیاست / شناسه خبر: 86850 / تاریخ انتشار : 1401/2/27 12:13
|

۴۵ تن گوشت شترمرغ در استان بوشهر تولید و روانه بازار شد

پرورش شترمرغ، پرسودترین فعالیت بخش دامی در جامعه در حال گسترش است به گونه‌ای که در استان بوشهر در سال گذشته افزون بر ۴۵ تن گوشت شترمرغ تولید و روانه بازار شد.

بوشهری ها /

45 تن گوشت شترمرغ در استان بوشهر تولید و روانه بازار شد + تصویر

صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، پرورش آبزیان و تولید انواع محصولات کشاورزی از ویژگی‌های استان بوشهر است.

بوشهر یکی از استان‌های مهم و استراتژیک جنوب ایران است، که سواحل خلیج فارس ظرفیت‌های مهمی در عرصه تولید و سرمایه‌گذاری از جمله پرورش آبزیان فراهم کرده که در این حوزه بوشهر در تولید و پرورش میگو قطب تولید این محصول است.

طرح‌های اشتغال‌زایی و حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان یکی از سیاست‌های مهم دولت و مسئولان است که در این حوزه امسال رویکرد قابل توجهی به شرکت‌های دانش‌بنیان شده است.

پرورش شترمرغ طی چند سال گذشته در نقاط مختلف گسترش و توسعه یافته که استان بوشهر هم از این ظرفیت برخوردار است.

بزرگترین پرنده دنیا که قدرت پرواز ندارد، فواید اقتصادی آن فقط به گوشت و تخم آن خلاصه نمی‌شود، این پرنده بزرگ هیچ دور ریز ندارد و از پر، پوکه تخم، پوست، چربی و روغن آن در صنایع دستی، کیف و کفش و پزشکی هم استفاده می‌شود.

رونق پرورش بزرگترین پرنده دنیا، در استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر براساس اقلیم و شرایط جغرافیایی موجود یکی از مناطق مستعد برای پرورش شترمرغ است.

افشین قطبی با بیان اینکه واحدهای مختلف پرورش شترمرغ در استان بوشهر فعال است خاطر نشان کرد: در استان بوشهر 5 واحد پرورش شترمرغ پرواری با ظرفیت یک هزار و 150 قطعه فعال و این درحالی است که 8 واحد پرورش شترمرغ سنتی به ظرفیت 600 قطعه فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در این مزارع یک هزار و 750 قطعه شترمرغ پرورش یافته است گفت: سال گذشته در 13 واحد پرورش شترمرغ صنعتی و سنتی افزون بر 45 تن گوشت تولید و وارد بازار شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد این پرنده با داشتن ضریب تبدیل مناسب، مقاومت بیشتر از سایر پرندگان به انواع بیماری‌ها و انگل‌ها، توقع کمتر در مصرف مواد غذایی و کنسانتره‌های گران قیمت می‌تواند پروتئین بسیار مناسبی را تولید کرده و با تولید گوشت و تخم نقشی بسیار مؤثر برای سلامت تغذیه جامعه داشته باشد.

قطبی با بیان اینکه شترمرغ در فهرست ‌پرندگان‌ قرار دارد که هیچ نوع ضایعات ندارد خاطر نشان کرد: تمام قسمت‌های شترمرغ اعم از گوشت، پر، پوست، تخم قابل فرآوری و بهره‌برداری است.

وی افزود: در این خصوص بیش 50 نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

پرورش شترمرغ در استان بوشهر رونق یافته به نحوی که در 13 واحد یک هزار و 750 شترمرغ پرورش داده می‌شود.

منبع: تسنیم

کلیدواژه

شترمرغ

گوشتشترمرغ

پرورش شترمرغ،

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی