اقتصاد / شناسه خبر: 129064 / تاریخ انتشار : 1401/12/5 17:49
|
مدیر عامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه خبر داد:

افتتاح یکی از بزرگترین طرح‌های ذخیره‌سازی محصولات پتروشیمی در سفر ریاست جمهوری

مهندس یزدانی کاشانی مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه در گفتگو با پیام عسلویه به شرح اهداف و جزئیات فاز دوم مخازن این شرکت پرداخت و...

بوشهری ها مهندس یزدانی کاشانی مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه در گفتگو با پیام عسلویه به شرح اهداف و جزئیات مخازن ذخیره سازی محصولات پتروشیمی فاز دوم این شرکت پرداخت و اعلام کرد این پروژه در سفر ریاست محترم جمهوری به استان بوشهر طی روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه به بهره برداری می رسد

مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمى عسلویه در مورد مشخصات و زمان افتتاح مخازن نُه گانه این شرکت عنوان کرد: در پرتو عنایات پروردگار متعال و در ظل توجهات حضرت ولیعصر (عج) در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال تولید، دانش بنیان و اشتغالزائی نامگذاری گردید با عزم ملی، مدیریت جهادی، دانش، تلاش و مجاهدت فرزندان شایسته و پویای این مرز و بوم، پروژه مخازن نه گانه فاز دوم این شرکت شامل 6 دستگاه مخزن ذخیره سازی متانول و 3 دستگاه مخزن ذخیره سازی فرآورده‌های اتیلن گلایکول جمعاً به ظرفیتی بالغ بر 414 هزار متر مکعب بهمراه خطوط ارتباطی و صادراتی مورد نیاز تا درگاه بندر صادراتی پارس و با ارزشی بالغ بر 24000 میلیارد ریال طی مدت 24 ماه تکمیل و همزمان با دور دوم سفر ریاست محترم جمهوری و هیات دولت به استان بوشهر افتتاح خواهد گردید.
 
مهندس یزدانى کاشانى  با بیان اینکه انواع محصولات مایع و گاز تولیدی مجتمع های پتروشیمی فاز دو عسلویه مانند متانول، پروپان، بوتان، فرآوردهاس اتیلن گلایکول، نفتای سبک و دیگر محصولات پتروشیمی در مخازن این شرکت ذخیره و انبار می‌شوند، افزود: از بهمن ماه سال 1394 تاکنون شرکتهای پتروشیمی مروارید، پتروشیمی مرجان، پتروشیمی بوشهر، کیمیای خاور میانه، صنایع پتروشیمی سبلان و پارس گلایکول از خدمات این شرکت استفاده می‌نمایند.
 
این مدیر باتجربه در مورد مجموع حجم ذخیره‌سازی محصولات پتروشیمی در مخازن سبز و میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای احداث این مخازن بیان کرد: ایجاد فضای انبارش و ذخیره سازی بالغ بر 1/200/000 مترمکعب انواع محصولات پتروشیمیایی تولیدی مجتمع های پتروشیمی فاز دوم عسلویه در 48 دستگاه مخزن از قبیل مخازن کروی فشار بالا، برودتی، اتمسفریک با سقف ثابت در این طرح پیش بینی گردیده است. کل سرمایه گذاری مورد نیاز جهت احداث طرح مخازن متمرکز فاز دو عسلویه در سه فاز به مبلغ 620 میلیون دلار برآورد می گردد.
میزان سرمایه گذاری انجام شده تاکنون نیز جهت احداث 22 دستگاه مخزن ذخیره سازی بهمراه خطوط ارتباطی ورودی و خروجی مخازن و خطوط صادراتی تا محدوده بندر صادراتی پارس و تاسیسات زیربنائی مجتمع به مبلغ 350 میلیون دلار می‌باشد.
 
ایشان بر همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برای بهبود کیفیت و خدمات در ساخت مخازن تاکید کرد و بیان داشت: خوشبختانه با اتکاء به دانش بومی و استفاده از توان متخصصین و پیمانکاران داخلی، طراحی و اجرای مخازن بصورت کاملاً ایرانی انجام گردیده است.
 همچنین در بخش تامین ، بالغ بر %80 کالا و تجهیزات پروژه از سازندگان و تامین کنندگان داخلی تامین شده است. با استفاده از توانمندی و ظرفیت شرکتهای دانش بنیان داخلی شاهد کاهش سی درصدی (30%) ارزبری پروژه در اجرای مخازن نه گانه جدید بوده‌ایم.
مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه ضمن تاکید بر استفاده حداکثری از پرسنل بومی و ساکن در منطقه اعلام نمود که در حال حاضر بیش از ۷۰٪ پرسنل این شرکت از میان متقاضیان بومی و ساکن در منطقه جذب گردیده اند .وی اضافه نمود با بهره برداری از مخازن نه گانه فاز دو این شرکت  نیز ، ۲۰۰ شغل بصورت مستقیم و بیش از ۱۰۰۰ شغل بصورت غیر مستقیم ایجاد خواهد گردید.
 
 

مهندس یزدانی کاشانی همچنین در مورد فاز سوم مخازن این شرکت گفت: فاز سوم مخازن این طرح شامل 22 دستگاه مخزن به ظرفیت /275/000 متر مکعب جهت ذخیره سازی محصولات تولیدی شرکت پتروشیمی کیان است که متناسب با پیشرفت فیزیکی احداث پتروشیمی کیان، برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص اجرای آنها بعمل خواهد آمد.

کلیدواژه

شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه

عسلویه

مهندس یزدان کاشانی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی