ورزش / شناسه خبر: 149328 / تاریخ انتشار : 1402/3/6 15:50
|

مسکن و اشتغال ، دغدغه ورزشکاران ملی‌پوش بندر گناوه

سجاد نیک پرست و امیرحسین خسروانی ۲ ورزشکار ملی‌پوش رشته دوومیدانی کم بینایانان و نابینایان از شهرستان گناوه پس از سال‌ها انتظار و وعده همچنان دغدغه مسکن و اشتغال دارند.

بوشهری ها سجاد نیک پرست و امیرحسین خسروانی ۲ ورزشکار ملی‌پوش رشته دوومیدانی کم بینایانان و نابینایان از شهرستان گناوه پس از سال‌ها انتظار و وعده همچنان دغدغه مسکن و اشتغال دارند.

 این ۲ ورزشکار که به تازگی با درخشش در مسابقات بین‌المللی انتخابی تیم ملی، موفق به کسب سهمیه جهانی و پاراآسیایی شدند، امیدوارند که مشکل مهم و جدی آنها پس از سالها انتظار و پیگیری‌های فراوان برای همیشه برطرف شود تا بتوانند با انگیزه بیشتری در میادین پیش رو افتخار برای کشور کسب کنند.

این ۲ ورزشکار به رغم همه مشکلات و کاستی‌ها و گلایه‌مندی‌هایی که از وعده‌های عملی نشده برخی از مسئولان دارند، اما خود را برای حضور در ۲ رویداد مهم جهانی و آسیایی امسال که قرار است در پاریس و چین برگزار شود، آماده می‌کنند.

ورزشکار دوومیدانی‌کار گناوه‌ای همانند دیگر قهرمانان پارالمپیکی کشور برای دستیابی به مدال زحمات و تلاش زیادی انجام دادند و نام ایران را در جهان سرافراز کردند و اکنون انتظار دارند مسئولان از آنها حمایت و شغلی برایش دست و پا کنند.

آنان از مسئولان ملی و استانی توقع دارند که نگاه ویژه‌ای نسبت به رشته‌های ورزشی که افتخارات بسیاری برای کشور کسب کرده داشته باشند و همه نگاه ها و مساعدت ها به یک رشته خاص معطوف نشود.

سجاد نیک پرست دارنده چندین مقام جهانی و آسیایی گفت: باوجود اینکه ۱۶ سال تیم ملی را همراهی می‌کنم، سالهاست دنبال شغل هستم، ولی هنوز بیکار و زندگی خود را به سختی می‌گذرانم.

مسکن و اشتغال دغدغه ورزشکاران ملی‌پوش بندر گناوه

وی که کسب مدال طلا در پرتاب نیزه مسابقات پارالمپیک لندن و بازی‌های جهانی کره جنوبی را بخشی از کارنامه درخشان خود در میادین بین المللی عنوان می‌کند، افزود: در حالی که مدت زمان فعالیت یک ورزشکار در رشته‌های ورزشی محدود و روزی به پایان خواهد رسید، در آخر همچنان بیکار خواهم ماند و صاحب مسکن نخواهم شد.

نیک پرست که از سال ۸۸ تاکنون عضو تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولان ایران بوده است، گفت: در این مدت طولانی از عمر ورزشی خود که مدال‌های رنگارنگی را برای کشورم به ارمغان آورده ام، همه هزینه‌های ورزشی خود را به تنهایی تامین کرده‌ام .

این ورزشکار ملی پوش ادامه داد: می‌دانم با قول‌هایی که از گذشته مسئولان دادند صاحب مسکن شدن و شغل آرزویی است که بر دلم خواهد ماند.

نیک پرست تصریح کرد: نبود امکانات و فضای مناسب در شهر گناوه از دیگر مشکلات برای تمرین کردن و آماده سازی برای حضور در میادین بین المللی است و باید در شهرهای برخوردار از جمله مشهد عزیمت کنم و این موضوع، بار مالی و روانی زیادی را بر من وارد کرده است.

امیرحسین خسروانی دیگر ملی پوش گناوه‌ای که دارنده مقام نخست رشته پرش طول پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است، مهم‌ترین دغدغه و مشکل اصلی خود را همانند سجاد نیک پرست بیکاری و مسکن عنوان کرد.

این ورزشکار کم بینا که با سال‌ها تلاش و ممارست در رشته دو و میدانی ( پرش طول) توانسته بر سکوی اول المپیک بایستد، جدا از مسکن و شغل نبود امکانات لازم برای تمرین کردن در گناوه را از دیگر دغدغه های خود عنوان کرد.

وی بابت عملی نشدن وعده‌های حمایتی مسئولان گله‌مند است و می‌گوید که به دلیل نبود امکانات مناسب از جمله پیست تارتان در محل زندگی خود (بندر گناوه)، در شرایط سخت اقتصادی، گرمای طاقت فرسای جنوب و با تحمل هزینه های سنگین به شیراز عزیمت می کند تا بتواند با آمادگی کامل در عرصه‌های بین المللی و جهانی پرچم کشور را به اهتزاز در آورد.

مسکن و اشتغال دغدغه ورزشکاران ملی‌پوش بندر گناوه

این ورزشکار ملی پوش، نیاز موفقیت و قهرمانی در مسابقات ورزشی را تمرین زیاد می‌داند و براین باور است ورزشکاری که دغدغه شغل، معیشت و بیمه دارد، نمی‌تواند بخوبی روی کار و هدفش متمرکز شود و از مسئولان می‌خواهد به فکر حمایت از ورزشکاران بویژه قهرمانانی که متاهل هستند، باشند.

کسب مدال طلا در مسابقات کشورهای اسلامی ۲۰۱۷ در باکو، مدال طلا و یک نقره در ماده پرش طول و ۱۰۰ متر مسابقات در سال ۲۰۱۷ در کشور چک ، مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸، مدال طلای پرش طول و نقره ۱۰۰ متر مسابقات جهانی ۲۰۱۹ در کشور لهستان به دست آوردن سهمیه پاراالمپیک توکیو و رنک ۲ جهان، بخشی از موفقیت‌های این ورزشکار است.

رئیس هیات دوومیدانی نابینایان و کم بینایان گناوه اظهار کرد: این ۲ ورزشکار تاکنون در میادین جهانی و آسیایی و المپیک صاحب چندین مقام برتر شدند و نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند.

مهرداد بیابانی افزود: کسب موفقیت این ۲ ورزشکار جهت ورود به مسابقات جهانی پاریس و پاراآسیایی چین افتخاری است که نباید به راحتی از آن گذشت.

وی گفت: برای اعزام به مسابقات جهانی پاریس و پاراآسیایی چین از کشور ایران قرار است چهار ورزشکار دوومیدانی کار اعزام شود که ۲ ورزشکار از شهرستان گناوه هستند و مایه مباهات و افتخار است.

وی از مسئولان کشوری و استانی خواست تا زمینه اشتغال و مسکن دار شدن را برای این ۲ ورزشکار و دیگر قهرمانان معلول این شهرستان پیگیری و فراهم کنند.

در جلسه‌ای که هفته جاری در محل فرمانداری گناوه با حضور این ۲ ورزشکار و سه ورزشکار معلول دارنده مدال مسابقات ملی برگزار و از آنها تجلیل به عمل آمد، فرماندار و دیگر مسئولان مرتبط آمادگی خود را پیگیری برطرف کردن مشکلات آنها ابراز داشتند.

مسکن و اشتغال دغدغه ورزشکاران ملی‌پوش بندر گناوه

فرماندار گناوه در همین جلسه با شنیدن مشکلات مسکن و اشتغال مدال آوران در تماس تلفنی از رئیس اداره ورزش و جوانان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا حضور یابند و به مشکلات آنها رسیدگی شود.

محمدتقی صفری در این جلسه اظهار کرد: ورزشکاران مدال آور معلول این شهرستان که در میادین جهانی و آسیایی افتخار برای کشور آفریدند، ضرورت دارد که تمام توان و تلاش خود را در حمایت از آنها بکار بگیریم.

وی افزود: در طول یک سال اخیر نگاه خاصی به حوزه ورزش این شهرستان بخصوص در زیرساخت‌های ورزشی که در گذشته دارای رتبه‌ای پایین بوده، شده است و در این زمینه چندین پروژه مهم در دست اجرا است .

صفری گفت: احداث پیست تارتان از آرزوهای دیرینه ورزشکاران دوومیدانی کار بخصوص معلولان و جانبازان بوده است که پروژه آن فعال است و تلاش خواهیم کرد در سال جاری تکمیل شود.

فرماندار گناوه افزود: در زمینه اشتغال از رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی توقع داریم که این موضوع را در اولویت اصلی و در کوتاه ترین زمان ممکن قرار دهد.

وی تصریح کرد: درخصوص بحث مسکن ورزشکاران مدال‌آور نیز ضمن اینکه در اولویت زمین قرار خواهند گرفت و اگر خود زمین داشته باشند می‌توانند از تسهیلات بانکی در قالب خود مالکی استفاده کنند.

وی از رئیس اداره ورزش و جوانان گناوه خواست برای اختصاص اعتبار به تیم‌ها و ورزشکاران ، رشته‌هایی را در اولویت قرار دهد که در سطح بین‌المللی و کشور بدرخشند و صاحب مقام می‌شوند.

رئیس اداره ورزش و جوانان گناوه گفت: این ورزشکاران افتخارآفرین در عرصه بین المللی شایسته بهترین ها هستند و آمادگی برای پیگیری خواسته آنها را دارم.

کاظم فتحی بیان داشت: توجه و رسیدگی به مطالبه ورزشکاران معلول بخصوص مدال‌آوران ملی‌پوش از جمله در زمینه اشتغال و امکانات ورزشی در دستور کار قرار دارد .

وی درخصوص پیست تارتان که از خواسته‌های دیرینه ورزشکاران دوومیدانی کار این شهرستان است، بیان کرد: با توجه به سابقه و افتخارات دو و میدانی کار شهرستان در میادین بین المللی بویژه ورزشکاران مدال آور پارالمپیک، احداث پیست تارتان از خواسته‌های دیرینه این قشر است که در دولت سیزدهم محقق و از سال گذشته با اختصاص اعتبار ۱۶ میلیارد تومان عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی گفت: امیدواریم که پیست تارتان تا دهه فجر تکمیل و به بهره برداری برسد تا ورزشکاران ملی پوش و بقیه دوومیدانی کاران از این ظرفیت استفاده لازم را ببرند.

کریم صفایی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناوه نیز اظهار کرد: خواسته ورزشکاران معلول در زمینه اشتغال را بطور جد دنبال خواهم کرد.

رئیس اداره بهزیستی گناوه بیان داشت: ورزشکاران معلول این شهرستان بسیار مستعد و توانمند هستند و تاکنون افتخارات زیادی برای کشور به دست آورده اند و به عنوان نمونه در یک دوره مسابقه بین المللی موفق به کسب ۱۶ مدال رنگارنگ شدند.

وی افزود: ورزشکاران مدال‌آور معلول شهرستان در میادین بین المللی ، برای آمادگی و حضور در این مسابقات با هزینه شخصی خود تمرین می کنند و نیاز به حمایت و پشتیبانی همه جانبه دارند.

خرم نژاد گفت: در زمینه اشتغال این ورزشکاران با مرکز در استان پیگیری‌های لازم انجام می‌شود و در حوزه مسکن نیز بهزیستی در صورتیکه تا حد سقف ساختمان کار کرده باشند، ۱۵۰ میلیون تومان وام بلاعوض اعطا می کند. / ایرنا

 

کلیدواژه

مسکن

اشتغال

ورزشکاران گناوه

بندر گناوه

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی