سیاست / شناسه خبر: 150552 / تاریخ انتشار : 1402/6/11 09:45
|

پزشک نمونه استان بوشهر معرفی شد/ «امیر خواجه» از رویای کودکی اش می گوید

اسماء بوستانی: «امیر خواجه» دانش آموخته رشته پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است. او پس از گذراندن دوره طرح اجباری در شبکه بهداشت و درمان دشتستان، ....

بوشهری ها / اسماء بوستانی: «امیر خواجه» دانش آموخته رشته پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است. او پس از گذراندن دوره طرح اجباری در شبکه بهداشت و درمان دشتستان، حدود 6 سال است که به عنوان پزشک وارد سازمان تامین اجتماعی شده، ابتدا در بیمارستان بوشهر، گناوه و اکنون در بیمارستان مهر برازجان شبانه روز برای بدست آوردن سلامتی و حال خوب مردم تلاش می کند. 

این پزشک جوان و پرتلاش توسط سازمان تامین اجتماعی به عنوان پزشک نمونه استان بوشهر معرفی شده است. با این جوان موفق به گفتگو نشستیم. 
 
پزشک شدن رویای کودکی «امیر خواجه » بود، او از چگونگی ورودش به این رشته می گوید: از کودکی رویای پزشکی را در سر می پروراندم. برای رسیدن به رویای خود تمام تلاشم را به کار می گرفتم به صورتی که همیشه همیشه جزء دانش آموزان نمونه و نمره اول والمپیادی بودم. روز به روز انگیزه بیشتری برای رسیدن به اهدافم داشتم و بیش از پی تلاش می کردم. بلاخره سختی ها به پایان رسید و با همتی که داشتم موفق به قبولی در رشته پزشکی شدم. اکنون خرسندم که به عنوان یک پزشک تا حدودی موفق به رفع کسالت و سلامتی مردم عزیز در سراسر استان بوشهر شده ام.
---
 
در خصوص کسب موفقیت اخیرشان به عنوان پزشک نمونه از او پرسیدم. اینگونه پاسخ داد: سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز پزشک طی نکوداشتی از بین حدودا هشت هزار پزشک فوق تخصص، متخصص و عمومی در سراسر کشور، پزشکان نمونه را انتخاب و از آن ها تقدیر کرد. من به عنوان پزشک نمونه عمومی در استان بوشهرمورد تقدیر سازمان تامین اجتماعی قرار گرفتم و در جمع بسیاری از همکاران با تجربه و سابقه دار سازمان تامین اجتماعی حضور یافتم. 
---
این پزشک جوان و موفق امید دارد در راه خدمت به مردم استان بوشهر بیش از پیش قدم بردارد وعلم و دانش خود را در راه خدمت به مردم صرف کند. او با تلاش و پشتکار خود موفق به افتتاح کلینیک زیبایی « درمیس» در شهر برازجان شده و حدود یک سال است که به عنوان موسس و پزشک این کلینیک فعالیت دارد.  
قطعا گذراندن دوران پزشکی خاطرات تلخ و شیرین فراوانی را در پی دارد.  از این دکتر جوان درخواست بیان خاطره ای تلخ و شیرین در دوران طبابتش را داشتم: خاطرات تلخ و شیرین  در این سال ها زیاد داشتم. اما تلخ ترین خاطره برای من خدمت به مردم شهر گناوه در زمان اوج کرونا بود. زمانی که خبر از دست دادن همکار عزیزمان سرکار خانم «عبدالهی» به علت مبتلا شدن ویروس کرونا به گوشم رسید بسیار متاثر و اندوهگین شدم. و این شد تلخ ترین خاطره من. 
 
---
زمانی که در اورژانس پلی کلینیک تامین اجتماعی شهر گناوه به مردم خدمت می کردم، خانواده ای با حال بد و در دست داشتن کودکی دوساله که در حالت خفگی بود به اورژانس مرجعه کرند. کودک به دلیل وجود جسم خارجی در گلویش دچار خفگی شده بود و خانواده اش آرام و قرار نداشتند. کودک را روی پایم قرار دادم و با ترفندهای خاص پزشکی به پشت کمرش زدم، پس از انجام این کار در حالت های مختلف جسم از گلوی کودک به زمین افتاد و اشک شوق و خوشحالی را در چشمان والدینش دیدم. حس عجیب و خوبی به من دست داد. از اینکه موفق به نجات جان کودک و خرسندی خانواده اش شدم خوشحال بودم و آن روز برایم شیرین ترین خاطره شد.
این پزشک پرتلاش درخصوص مشکلات حوزه پزشکی می گوید: هر حوزه ای مشکلات خاص خود را دارد. در مناطق محروم همیشه مشکل نیروی متخصص وجود داشته و همچنان هم وجود دارد. امید هست که در سال های پیش رو با حضور نیروهای متخصص بومی این مشکل در ایتان و همه نقاط کشور بر طرف شود.
این پزشک پرتلاش در پایان بیان کرد: خوشحالم که این موهبت نصیبم شده که در لباس طبیب به مردم استان خودم بوشهر خدمت کنم. امیدوارم که خداوند متعال به بنده لطفی عطا کند که در این مسیر گم های استوارتر و موثرتری بردارم.
 

کلیدواژه

برازجان

دشتستان

پزشک نمونه

استان بوشهر

امیر خواجه

پزشک عمومی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی