سیاست / شناسه خبر: 160778 / تاریخ انتشار : 1402/7/18 09:22
|

۵۷۰۰ میلیون دلار کالا از استان بوشهر صادر شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت : ارزش صادرات انواع کالا از بنادر استان در نیمه اول سال جاری، پنج هزار و ۷۰۰ میلیون دلار و ارزش واردات یک هزار و ۶۴ میلیون دلار بوده است.

بوشهری ها /ابوالقاسم محمدزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو اظهار کرد: طی ۶ ماهه سال جاری ۱۵ میلیون و ۲۱۸ هزار تن کالا به ارزش پنج هزار و ۷۴۲ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

 

وی افزود: طی بازه زمانی مذکور صادرات بدون احتساب میعانات گازی حدود ۱۵ میلیون و ۹۳ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر پنج میلیارد و ۶۷۷ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۷ درصد افزایش داشته است.

معاون اداره کل صمت استان بوشهر اعلام کرد: عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگو، گچ، سبزیجات و صیفی‌جات تازه می باشد که به کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، سریلانکا، ویتنام، تانزانیا، موزامبیک و قطر صادر شده است.

محمد زاده واردات کالاها از گمرکات استان بوشهر را افزون بر ۳۱۳ هزار تن دانست و بیان کرد: این کالاها به ارزش حدود یک میلیارد و ۶۴ میلیون دلار از طریق گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است.

وی ادامه داد: این میزان کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۲ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۱۳ درصد افزایش داشته است.

کلیدواژه

توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر

بوشهر

گمرگ

صادرات گمرک

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی