سیاست / شناسه خبر: 160789 / تاریخ انتشار : 1402/7/18 18:37
|

با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی؛ پایگاه های « طرح سلامت خانواده» در برازجان افتتاح شد+ تصاویر

بوشهری ها / اســــماء بوســـتانی: رئیس دانشکده علوم پزشکی بوشهر گفت: : طرح « سلامت خانواده»، طرحی بروزرسانی شده، جدید و با الحاقیات جدیدی در حوزه سلامت است که همه مشکلات مربوط به طرح پزشک خانواده در گذشته را بروز کرده است.

بوشهری ها / اســــماء بوســـتانی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: : طرح « سلامت خانواده»، طرحی بروزرسانی شده، جدید و با الحاقیات جدیدی در حوزه سلامت است که همه مشکلات مربوط به طرح پزشک خانواده در گذشته را بروز کرده است.

حسن ملکی زاده 16 مهرماه در افتتاح پایگاه های طرح « سلامت خانواده» در برازجان با بیان اینکه امیدواریم با اجرایی شدن این طرح به اهداف مورد نظر در حوزه سلامت برسیم، اظهار کرد: در طرح «سلامت خانواده» 59 شهر از شهرهای کشور، در فاز اولیه برای اجرای این طرح انتخاب شدند. در استان بوشهر، شهر برازجان با توجه به زیرساخت مناسب و آمادگی به عنوان شهر منتخب اجرای این طرح انتخاب شد.

ملکی زاده با اعلام اینکه بر اساس جمعیت 125 هزار نفری در سامانه سیب، نیازمند این بود که 42 پایگاه را با لحاظ جمعیت 3 هزار نفری با وجود پزشک، ماما و مراقب سلامت داشته باشیم افزود: بحمدالله در طی این مدت با تلاش های همکاران ما در شبکه بهداشت و درمان دشتستان و معاونت بهداشتی در حوزه های مختلف،  17 پایگاه عملیاتی در حال فعالیت است. در روز های آینده بقیه پایگاه ها نیز فعال خواهند شد.

 

---

وی از آمادگی دیگر شهرستان های استان جهت اجرایی کردن این طرح خبر داد و افزود: در دیگرشهرستان های استان هم این آمادگی وجود دارد و با فراهم کردن شرایط زیرساخت به تعداد شهرهای منتخبمان اضافه خواهد شد.

ملکی زاده با اعلام اینکه امروز در شهر برازجان شاهد افتتاح پایگاه های طرح سلامت خانواده هستیم، ادامه داد: با توسعه خدمات بهداشتی می توان خدمات درمانی را در بیماری های مختلف کاهش و ارتقاء کیفی خدمات را افزایش دهیم. هر زمان در حوزه بهداشت هزینه های بیشتری صرف شود قطعا از هزینه های درمان کاسته خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به وجود بیماری هایی از جمله دیابت، فشار خون، قلبی و عروقی و حوزه طب سالمندی ، عنوان کرد: از این رو باید در غربالگری نقش فعالتر با قدرت تشخیص بالاتری داشته باشیم.

وی افزود: امروزه بخش زیادی از مشکلات جامعه در حوزه سلامت مربوط به بیماری های غیر واگیر می شود. اگر بتوانیم با طرحی فعال و پویا به سمت کنترل این بیماری ها رویم به اهداف این سازمان نزدیکتر خواهیم شد.

 ملکی زاده با بیان اینکه با کنترل بیماری ها کیفیت باید ارتقاء یابد، ادامه داد: سلامت روان جامعه، باروری، تغذیه، و سبک زندگی سالم در این طرح دیده خواهد شد. افزایش نرخ باروری نیز یکی از فعالیت های مهم این طرح است.

 

---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---

 

---

 

 

کلیدواژه

برازجان

بوشهری ها

طرح سلامت خانواده

روزنامه پیام عسلویه

دانشکده علوم پزشکی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی