سیاست / شناسه خبر: 160882 / تاریخ انتشار : 1402/7/29 10:02
|
به همت بخشدار مرکزی دشتستان برای اولین در استان؛

اردوی عمرانی دهیاران برای دومین بار در روستای دهقائد برگزار شد+ تصاویر

بوشهری ها /اسماء بوستانی: دومین اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی ۲۹ مهرماه جهت بازدید از پروژه های شاخص و الگو برداری دهیاران از این پروژه ها، در روستای دهقائد برگزار شد.

بوشهری ها /اسماء بوستانی: دومین اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی ۲۹ مهرماه جهت بازدید از پروژه های شاخص و الگو برداری دهیاران از این پروژه ها، در روستای دهقائد برگزار شد.

به گزارش بوشهری ها، بخشدار مرکزی دشتستان در این آئین با حضور در گلزار شهداء روستای دهقائد جهت تجدید میثاق با آرمان های شهدا بیان کرد: هدف از برگزاری این اردوی عمرانی آموزش، الگو برداری از پروژه های شاخص هر روستا و تبادل نظر دهیاران و بخشدار در خصوص انجام پروژه های عمرانی است.

هادی عدالت افزود: دهیاران در این اردوی عمرانی، با حضور در روستاهای بخش و بازدید از پروژه ها از تجربیات سایر دهیاران بهره مند شده و با الگو برداری از اقدامات صورت گرفته آن ها می توانند محیط بهتری را برای زندگی اهالی روستای خود فراهم سازند و حتی از هدر رفتن بودجه و هزینه های اضافه جلوگیری کنند.

 

---

بخشدار مرکزی دشتستان بر برگزاری طرح نشاط اجتماعی در روستاها تاکید کرد و در این خصوص افزود: دهیاران علاوه بر فعالیت های عمرانی و اقتصادی باید توجه ویژه ای به برنامه های اجتماعی و فرهنگی روستاها نیز داشته باشند.

عدالت نشاط اجتماعی را لازمه ی برگزاری در هر روستا اعلام کرد و ادامه داد: با انجام این فعالیت ها در روستا از روند مهاجرت معکوس جلوگیری خواهد شد.

 

دهیار روستای دهقائد در این مراسم در خصوص پروژه های شاخص این روستا عنوان کرد: استارت کارخانه بچینگ(ساخت بتن) زده شده، این کارخانه به دلیل عدم تخصیص اعتبار  به مرحله بهره برداری نرسیده است و تاکنون تمام هزینه ها از اعتبار جاری دهیاری صرف شده و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

محمد حسن تقدسی زاده با ابراز امیدواری از اتمام این پروژه تا سال آینده، افزود:  ان شاالله با مصوبات شورا،  دستگاه های مورد نیاز ای پروژه ( تراکمیکسو و پمپ) خریداری خواهد شد و امیدواریم  تا سال آینده شاهد افتتاح این پروژه ارزشمند باشیم.

 وی هزینه مورد نیاز برای اتمام این پروژه را  ۶ میلیارد تومان اعلام کرد .

تقدسی زاده از آغاز عملیات اجرایی پروژه بلوار شهدا در آینده ای نزدیک خبر داد و در این خصص بیان کرد: بلوار شهدا با ۱۷۰۰ متر طول و با استفاده از متریال درجه یک به لطف پروردگار در هفته جاری آغاز عملیات اجرایی خواهد شد.

دهیار روستای دهقائد افزود: بوستان بزرگ دهقائد با ۱۵۰۰  متر باید اجرا می شده که تاکنون ۱۲۰۰ متر آن اجرا شده است.  امید داریم با تخصیص اعتبار از سوی مسئولین مربوطه  این پروژه به پایان برسد تا شاهد بهره مندی مردم در جهت نشاط اجتماعی از این بوستان باشیم.

 

---

تقدسی زاده مساحت پارک از لحاظ موزائیک کاری و بدنه را  ده هزار متر مربع  اعلام کرد و افزود: روستای دهقائد تاکنون پارکی در خور شان  مردم این روستا نداشته است. روستای ۱۲ هزار نفری دهقائد طبق سرشماری و آمار با جمعیت ۷۵۰۰ نفر ثبت شده و اعتبار واریزی دهیاری بر اساس همان ۷۵۰۰ نفر است، در صورتی که جمعیت بیشتری در این روستا زندگی می کنند.

وی مساحت سازه یادمان شهدای خوشنام این روستا را  ۳۰۰ و ارتفاع ۱۲ متر اعلام کرد و در خصوص این پروژه گفت: برآورد هزینه این پروژه ۴ میلیارد تومان است‌ و طی سه فاز انجام خواهد شد که در مصوبات شورای اسلامی روستا برای فاز اول ۱/۵ میلیارد تومان مصوب شده است و برای سال جاری هزینه خواهد شد. اهالی روستا نیز در تامین اعتبار این پروژه با نذوراتی که داشتند سهیم هستند.

 

---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
  
    
      
    
    
  
    

کلیدواژه

برازجان

دشتستان

اردوی عمرانی

دهیاران بخش مرکزی

بخشدار مرکزی

هادی عدالت

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی