سیاست / شناسه خبر: 171125 / تاریخ انتشار : 1402/9/1 14:23
|

هشدار هواشناسی بوشهر درباره وزش باد‌های شدید شمالی و مواج شدن دریا

هواشناسی بوشهر نسبت‌به وزش باد شدید و طوفانی شدن خلیج‌فارس از امروز تا روز جمعه هشدار داد.

بوشهری ها /معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اواخر وقت امروز تا اوایل روز جمعه با وزش باد‌های شمالی بر روی خلیج فارس، سواحل استان در اغلب ساعت‌ها متلاطم خواهد بود.

 
زهرا راستگو افزود: در این مدت خطر اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی در خلیج فارس، غرق شدن شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی، خطر غرق شدن شناگران و خسارت به تاسیسات ساحلی و فرا ساحلی پیش‌بینی می‌شود.
 
وی همچنین از ورود سامانه بارشی جدیدی به استان خبر داد و اضافه کرد: از اواخر وقت پنج‌شنبه و طی روز جمعه با عبور موجی ناپایدار از تراز میانی جو، ضمن افزایش پوشش ابر در سطح استان و روی دریا، احتمال وقوع بارش پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق در برخی نقاط انتظار می‌رود.
 
معاون پیش‌بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان گفت: دمای هوا نیز تا پایان هفته روند کاهشی خواهد داشت.
 
وی جهت وزش باد را تا فردا شمال غربی تا شمالی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا و در سواحل ۱۶ تا ۴۲ گاهی تا ۴۸ و در فراساحل جنوبی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی کرد.
 
راستگو ادامه داد: ارتفاع موج دریا هم ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۴۰ سانتیمتر خواهد بود.
 
وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۲:۴۵ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۰۹:۵۰، مد دوم ساعت ۱۷:۰۰ و جزر دوم ساعت ۲۲:۵۰ دقیقه است.

کلیدواژه

هواشناسی استان بوشهر

سازمان هواشناسی استان بوشهر

بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی