سیاست / شناسه خبر: 171129 / تاریخ انتشار : 1402/9/2 09:14
|

افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی بین بوشهر و بولیوی

استاندار بوشهر گفت: برای افزایش مبادلات تجاری، برپایی نمایشگاه مشترک با کشور‌های آمریکای لاتین و عرضه تولیدات بوشهر در این کشور‌ها و تولیدات آن‌ها در بوشهر مورد توجه است.

بوشهری ها /احمد محمدی زاده در دیار با سفیر بولیوی اضافه کرد: با توجه به اعلام آمادگی سفرا، پیشنهاد می‌کنم، سفر سفرای آمریکای لاتین به بوشهر در زمستان امسال برنا مه ریزی شود تا دو طرف از ظرفیت‌های یکدیگر شناخت پیدا کنند.
 

وی افزود: ایران همواره به توسعه روابط با کشور‌های آمریکای لاتین از جمله بولیوی اهمیت می‌دهد و دولت سیزدهم در این راستا اقدامات موثری انجام داده است.
 
استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه به دنبال توسعه روابط اقتصادی و سیاسی و تجاری با بولیوی هستیم گفت: دعوت می‌کنم ارزیابی میدانی از استان ما داشته باشید و مزیت‌های استان بوشهر را شناسایی و نسبت به توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی اقدام کنیم.
 
محمدی زاده با بیان اینکه ۱۵ درصد خرمای ایران شامل ۱۷۵ هزار تن در سال به بوشهر تعلق دارد افزود: بولیوی می‌تواند بازار مصرف قدرتمندی برای خرمای ایران باشد و بوشهر، صادرات خرما به برزیل دارد و می‌تواند به بولیوی هم صادر کند.
 
وی پیشنهاد کرد: تهاتر خرمای بوشهر با میوه‌های گرمسیری و استوایی که در بولیوی تولید می‌شود گام بلندی در توسعه اقتصادی دو طرف است.

کلیدواژه

استاندار بوشهر

مبادلات تجاری

صادرات

سفیر بولیوی

دولت سیزدهم

صادرات خرما

احمد محمدی زاده

بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی