سیاست / شناسه خبر: 171130 / تاریخ انتشار : 1402/9/2 09:25
|

منتظر کاهش قیمت طلا باشیم؟

بوشهری ها /قیمت دلار در هفته جاری روند نوسان محدودی‌ داشت و همین مساله سبب شد قیمت طلا و سکه هم در بازار تغییر چندانی نداشته‌ باشد و در محدوده خاصی‌ بماند.

 

قیمت دلار این هفته در نیمه ابتدایی کانال ۵۰ هزار تومان در نوسان بود. قیمت طلا و سکه هم به تناسب قیمت دلار در یک محدوده مشخص نوسان داشت.

قیمت هر گرم طلا حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود. قیمت سکه امامی‌ در کانال ۲۸ میلیون تومان و قیمت سکه بهار آزادی هم در محدوده کانال ۲۵ میلیون تومان نوسان داشت. با کاهش قیمت دلار و ورود آن به کانال ۴۹ هزار تومان، کاهشی‌های بازار امیدوارند‌ روند کاهشی قیمت دلار ادامه داشته باشد و این کاهش به بازار طلا و سکه هم سرایت‌ کند. اما پیش بینی‌ها درباره قیمت طلا و سکه چه می‌گوید و روند این بازار را چگونه تحلیل می‌کند؟ 

منتظر کاهش‌ قیمت طلا باشیم؟

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید کاهش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه را هم کاهشی کرد اما افزایش انس جهانی طلا در روز جاری قیمت طلا و سکه در بازار داخلی را با خود همراه کرد.»

وی اظهار کرد: «فعلا دید فعالان بازار طلا به نوسانات قیمت دلار و تغییرات قیمت انس در بازارهای جهانی است. باید توجه داشت رویدادهای مهم سیاسی و اقتصادی جهانی، می‌تواند روی آینده طلا تاثیرگذار باشد.»

بذرافشان با تاکید بر اینکه قیمت‌ها به ثبات خوبی رسیده است افزود: «مردم منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا نباشند. مگر اینکه انس جهانی یا نرخ ارز تغییر و نوسان خاصی داشته باشد.»

 

کلیدواژه

قیمت دلار

قیمت طلا 1402

قیمت طلا و سکه1402

قیمت سکه امامی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی