سیاست / شناسه خبر: 171135 / تاریخ انتشار : 1402/9/4 09:24
|

صحبتی با اعضای شورای برازجان؛ مردم را مأیوس و دلزده نکنید

آنچه امروز شاهد آن هستیم و ماجرایی که این روزها گریبان‌گیر شورای شهر و شهرداری برازجان شده جز افتادن در دام خود برتر بینی نیست، که باعث شده بعضی از اعضای محترم شورا را به این وادی بکشاند.

بوشهری ها /شهریار اخلاقی بهرام آبادی: خداوند به هر انسانی فرصت هایی در زندگی برای تعالی و پیشرفت عطا می کند اما گاهی انسان از سر غرور‌ و تکبر به جای شکر این نعمت و خدمت به بندگان خدا، همه این موفقیت ها را از آن خود  می بیند.

 
زمان کوتاه عمر آدمی نه جای غرور‌ و کبر است بلکه فرصت و مجالی است تا بتوانی از این زمان کوتاه با مهر ورزی در خدمت همنوعان باشیم.
 
از جمله این فرصت‌ها خدمت در عرصه شوراهای شهر و روستا است که از جانب ساکنین شهرها و روستاها به افراد داده می‌شود تا با هماهنگی خود ِ آنها و البته به نیابت و وکالت از مردم امورات آنها را پیگیری نمایند. توجه داشته باشیم این نیابت و وکالت مطلق نیست که هر آنچه را که خود می‌خواهیم انجام دهیم، باید بدانیم که این فرصت از طریق مردم به ما داده شده است و نبایست دچار افکاری شویم که نسبت به آنها برتری داشته‌ایم،بدانیم این توهمی بیش نیست و باعث خود برتر بینی میشود و سرانجامی جز انحراف از وظایف و مسئولیت‌ها ندارد.
 
آنچه امروز شاهد آن هستیم و ماجرایی که این روزها گریبان‌گیر شورای شهر و شهرداری برازجان شده جز افتادن در دام خود برتر بینی نیست، که باعث شده بعضی از اعضای محترم شورا را به این وادی بکشاند.
 
طرح و برنامه‌ای که در ساختار شورای شهر برازجان در دست پیگیری است رنگ بویی از دلسوزی و تعلق خاطر به شهر و شهروندان، کمبودها و تنگناهای شهری ندارد که اگر بود چنین مسیری انتخاب نمی‌شد.
 
روزهای گذشته شاهد طرح سوالاتی از جانب بعضی ازاعضای محترم شورا بوده‌ایم که اساس و بنیاد منطقی نداشته و معلوم نیست بر چه معیار و مبنایی شکل گرفته؟
دوستان ما اما فراموش کرده‌اند که با طرح این سوالات به هر بهانه ای، خدمات ارزنده مجموعه نیروهای شهرداری را نادیده گرفته‌اند و به آنها کم لطفی شده است.. نیروهایی که در عرصه‌های مختلف،قوی و پرتوان در جهت عمران و آبادانی این شهر فعالیت و کوشش می‌کنند.
اعضای محترم شورا فراموش کرده اند که مجموعه این نیرو‌ها هم عضوی از جامعه شهری برازجان هستند که به شما اعتماد کرده و افتخار نمایندگی را عطا کرده اند. اما هرگز نگفتند و نخواستند که برای هر مسئله وموضوعی که در جلسات کارشناسی و تخصصی هم قابل حل و رفع نقص میباشد با بهانه جویی نسبت به شهردار و همکارانش، باعث التهاب در جامعه شوید.
 
اکنون شهر برازجان به لطف پروردگار و همت شهردار و کارکنان شهرداری و حمایت‌های دولت محترم و همراهی اعضای محترم شورای شهر به یک کارگاه بزرگ عمرانی و خدماتی و کلکسیونی از پروژه‌ها تبدیل شده است. که البته مورد رضایت و تحسین عموم شهروندان نیز قرار گرفته است.
 
دوستان شورایی، اگر رضای خدا و خلق را در نظر داشتید با حمایت و همراهی خود با شهردار و مجموعه شهرداری، باعث دلگرمی آنها می‌شدید تا شتاب توسعه را بیشتر کنید نه اینکه سعی می‌کردید با ایجاد این جو ملتهب و نا آرام، باعث برهم زدن آرامش افکار عمومی و خصوصاً خادمین مردم در شهرداری و در نتیجه کند شدن چرخ محرک کار و فعالیت شهری شوید.
  همانگونه که می‌دانید در انتهای سال‌جاری  انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش رو داریم که از اهمیت و اعتبار ویژه‌ای برخوردار است.
جامعه نیازمند آرامش و امنیت فراگیر است تا دولت محترم با آسودگی خاطر مقدمات و تسهیلات این انتخابات را فراهم کند.
 دشمنان این مملکت در تلاش گسترده‌اند تا بتوانند هر چند غیر ممکن، اما خدشه‌ای در فرایند انتخابات ایجاد نمایند که البته به فضل الهی همواره با شکست مواجه شده‌اند.
 
امنیت فراگیر در جامعه مهم است و همه در قبال آن مسئول هستیم، هر کس در هر جایگاهی و به هر عنوانی خواسته یا ناخواسته حرکتی انجام دهد که باعث برهم زدن آرامش و امنیت مردم شود و نا آرامی و التهاب را در جامعه گسترش دهد، همراه و همگام با دشمنان این نظام حرکت کرده است و این از طرف ملت شریف ایران و خصوصا مردم برازجان نابخشودنی است.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای، همواره بر ایجاد همدلی و فراهم نمودن امنیت و آرامش در جامعه در جهت توسعه همه جانبه ایران اسلامی تاکید فرموده اند، لذا ایجاد هرگونه تفرقه و تنش بر خلاف منویات معظم له می‌باشد. 
رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند هر کس منافع ملی را دوست دارد برای ترویج ایمان و امید در جامعه تلاش کند. 
تفاوت نگرشها وجود دارد اما نباید بگذاریم که این تفاوت  به جبهه‌گیری مقابل یکدیگر بینجامد، معظم له می‌فرمایند: عوامل تفرقه را هرچه می‌توانیم باید کم کنیم. 
در این برهه حساس باید سراپا گوش به  فرمان رهبری باشیم و اگر چنین نباشد مطمئناً فردی که خلاف فرامین رهبری عمل می‌کند و باعث ایجاد التهاب و تنش در جامعه می‌گردد در جبهه مخالفین این نظام و رهبری قرار دارد.
 
اعضای محترم شورای اسلامی شهر برازجان بیشتر دقت کنند و برای انجام ماموریت‌های خود ضمن در نظر داشتن حضور خداوند و رعایت حقوق همه شهروندان، عدالت در رفتار و گفتار خود پیشه کنند که آنها نماینده و وکیل مردم هستند نه ولی و سرپرست مردم. سعی کنید با بهره گیری از بدنه قوی کارشناسی که در شهرداری وجود دارد به طراحی و تدوین برنامه ای قوی در جهت توسعه فراگیر شهرمان بکوشید 
 تا به امید خداوند بتوانند در کنار مجموعه شهرداری و شهردار محترم خدماتی در خور شأن این مردم فهیم و فرهیخته ارائه نمایند که ثبات و پایداری مدیریت، لازم و ضامن توسعه است و شورایی قوی خواهد بود که بتواند ضمن نظارت بر امور شهر و ایجاد تفاهم و همدلی بین سازمان‌های دخیل در حوزه شهری و برنامه‌ریزی در جهت آبادانی و تلاش در جهت ثبات و پایداری این مدیریت، گام‌های موثری را در این فرایند توسعه بردارد و یک کارنامه درخشان از خود به جا بگذارد.
 
هیچگاه با ایجاد ناپایداری و بی‌ثباتی در عرصه مدیریت برخوردار از کارنامه خوب و قابل قبول نخواهید بود.
 
به امید روزی که همه با همدلی و همکاری در جهت عمران و آبادانی شهر و دیارمان بکوشیم .
 
ارادتمند همه شهروندان
شهریار اخلاقی بهرام آبادی

کلیدواژه

برازجان

شورای شهر برازجان

شهرداری برازجان

شهریار اخلاقی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی