سیاست / شناسه خبر: 171139 / تاریخ انتشار : 1402/9/4 13:20
|

اجرای ۱۲۳ کیلومتر راه روستایی در بوشهر توسط دولت سیزدهم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: ۱۲۳ کیلومتر راه‌های روستایی استان در دولت سیزدهم زیرسازی، بهسازی و آسفالت شد که این اقدام نشان از عزم جدی این دولت در توسعه راه‌های روستایی و محرومیت‌زدایی است.

بوشهری ها /عبدالکریم اخترشناس روز شنبه در گفت‌وگو اظهار کرد: ۹۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از راه آسفالت شده برخوردارند و از این نظر جزو استان های برتر کشور هستیم، ضمن اینکه با تکمیل طرح‌های در دست اجرا، شاهد ارتقای مسیرهای دسترسی روستایی خواهیم بود.

 

وی با اشاره به آسفالت ۲۳ کیلومتر راه روستایی از ابتدای سال تاکنون افزود: هدف گذاری امسال آسفالت ۳۰ کیلومتر راه روستایی بوده که تاکنون ۷۶ درصد محقق شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با اشاره به آخرین وضعیت مصوبات سفر استانی دولت مردمی سیزدهم به این استان، گفت: رهاورد سفر نخست ریاست جمهوری به استان بوشهر در زمینه راه روستایی ۲ مصوبه بود که تکمیل محور "ریز به سرچشمه" اجرایی شد و بازگشایی محور "ریز به دژگاه" به عنوان مسیر جدید جنوب بوشهر به استان فارس نیز ۲۰ درصد پیشرفت دارد.

اخترشناس در خصوص مصوبات دومین سفر استانی دولت مردمی سیزدهم در بخش روستایی بوشهر عنوان کرد: در سفر سال گذشته چهار مصوبه راه روستایی استان با اعتبار قریب به چهار هزار میلیارد ریال مصوب شد.

وی در خصوص این مصوبات یادآور شد: بهسازی و روکش محور "باغان به سرچشمه" در حال اجراست که تلاش می شود تا دهه فجر به بهره برداری برسد، همچنین بهسازی محور "شنبه به ناصری" شهرستان دشتی در مرحله انتخاب پیمانکار است.

اخترشناس اضافه کرد: ادامه بازگشایی و آسفالت محور "ریز به دژگاه" با برآورد اعتبار یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در مرحله مناقصه و بهسازی و آسفالت محور "شیرینو به گله‎ دار" نیز در مرحله مطالعه قرار دارد.

فعال بودن ۳۸ طرح راه روستایی در استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای از فعال بودن ۳۸ طرح راه روستایی در استان با اعتبار سه هزار میلیارد ریال خبر داد.

وی ادامه داد: مهمترین طرح‌های راه روستایی استان شامل محورهای "هاله- عسلویه"، "گزدراز- شیخیان"، "باغان- سرچشمه"، "ریز- دژگاه"، "انبارک- قنبری"، "حسینکی- احمدی"، "دهقائد- نظرآقا"، "پرجونک - باغ تاج"، "طلحه- شاه پسرمرد"، "مال محمود- گمارون" و "بیدو به چهارراه بی بی حکیمه" است.

از مجموع چهار هزار و ۴۴۹ کیلومتر راه‌های استان بوشهر، سه هزار و ۲۵۴ کیلومتر آن شامل راههای فرعی و روستایی است.

کلیدواژه

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر

راهداری

دولت سیزدهم

عبدالکریم اخترشناس

بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی