سیاست / شناسه خبر: 171161 / تاریخ انتشار : 1402/9/8 18:39
|

چشم انتظاری اهالی روستای قراولخانه؛ خانه بهداشتی که فقط افتتاح شد

بوشهری ها /اسماء بوستانی: در بافت جامعه ایران، بخش قابل‌توجهی از جمعیت کشور را روستاییان تشکیل می‌دهند. نقش به سزای روستاییان در تأمین امنیت غذایی بر کسی پوشیده نیست.

بوشهری ها /اسماء بوستانی: در بافت جامعه ایران، بخش قابل‌توجهی از  جمعیت کشور را روستاییان تشکیل می‌دهند. نقش به سزای روستاییان در تأمین امنیت غذایی بر کسی پوشیده نیست. این گروه بزرگ اجتماعی در نظام تولید و کارآفرینی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.از همین رو توسعه زیرساخت های مناسب در حوزه بهداشت و درمان از الزامات ماندگاری روستاییان و شتاب دهی به روند مهاجرت معکوس به روستاها است.

شهرستان دشتستان به عنوان بزرگترین شهرستان استان بوشهر است که بسیاری از روستاهای آن از این نعمت برخوردار هستند. در دوره های مختلف شاهد افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی بسیاری از مراکز بهداشت و درمان در روستاهای این شهرستان بوده ایم که همین امر در کاهش مهاجرت به شهرها تأثیر گذار بوده است.

امسال نیز در هفته دولت خانه بهداشت روستای قراول خانه، همانند بسیاری از پروژه های شهرستان افتتاح شد. در حالی که تمامی امکانات و تجهیزات لازم نیز جهت خدمات رسانی در حوزه بهداشت به اهالی این روستا مهیا شده است اما از زمان افتتاح تاکنون این خانه بهداشت در حد یک ساختمان مانده و هیچ نیروی انسانی جهت ارائه خدمات به این روستا معرفی نشده است.

در ماه های اخیر همین امر باعث نارضایتی ساکنین روستای قراول‌خانه شده است. برخی از اهالی این روستا در‌گفتگو با خبرنگار پیام عسلویه ضمن ابراز گلایه مندی نسبت به این وضعیت اعلام کردند: مسئولین مربوطه گفته اند که نیروی انسانی لازم جهت خدمات رسانی به مردم در خانه بهداشت از همین روستا انتخاب خواهد شد. اما اکنون با گذشت چندین ماه از افتتاح این مرکز، همچنان ما مشقت های فراوانی برای دریافت خدمات درمانی متقبل می شویم. زنان باردار نیز با توجه به این شرایط مجبورند برای انجام مراقبت های ماهیانه خود به روستاهای اطراف یا شهر مراجعه نمایند.

اهالی این روستا ضمن گلایه از مسئولین ذیربط، دهیار و شورای اسلامی این روستا می گویند: با گذشت چندین ماه از افتتاح به دهیار و شورای اسلامی روستا مراجعه کرده ایم، اما تاکنون هیچ یک از مسئولین پاسخگوی مطالبه ما نبوده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان در خصوص عدم فعالیت این مرکز درمانی به پیام عسلویه گفت: طبق صدور اطلاعیه ای جهت جذب نیرو برای این مرکز، دو مجوز نیرو صادر شده و در حال گرفتن این نیروها از خود روستا هستیم.برخی افردا ثبت نام کرده اند و مراحل استخدامی در حال انجام است.

ماریا خویشدوست افزود: در شرایط فعلی جذب نیروی مرد برای این مرکز انجام خواهد شد و امیدواریم تا یکماه آینده نیروی زن نیز به این مجموعه افزوده شود.

اکنون مردم این روستا چشم انتظار تحقق وعده مسئولین مربوطه هستند باید دید تا یکماه آینده  آیا خانه بهداشت در این روستا فعالیت خود را آغاز خواهد کرد یا خیر. 

کلیدواژه

دشتستان

خانه بهداشت

روستای قراولخانه

شبکه بهداشت و درمان

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی