سیاست / شناسه خبر: 171168 / تاریخ انتشار : 1402/9/12 11:02
|

تامین ۹۰ درصدی قطعات و تجهیزات مجتمع گاز پارس جنوبی از داخل

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: بیش از ۹۰ درصد تجهیزات و کالا‌های مورد نیاز پالایشگاه‌های سیزده گانه پارس جنوبی در دولت سیزدهم از سوی شرکت‌های داخلی تهیه شده است.

بوشهری ها / احمد باهوش افزود: در دولت سیزدهم ۲۳ طرح از سوی شرکت‌های ساخت داخل و دانش‌بنیان تایید و داخلی‌سازی ساخته شده است.


وی بیان کرد: پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع گاز پارس جنوبی در سال گذشته ضمن استفاده ۹۰ درصدی در داخلی‌سازی تجهیزات و حمایت به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان ایرانی، توانست با ثبت بیشترین میزان استفاده از قطعات و تجهیزات سازندگان داخلی، رتبه نخست کشور را در میان زیرمجموعه‌های وزارت نفت به خود اختصاص دهد.
 
باهوش بیان کرد: کسب این موفقیت بزرگ، نشانه حمایت تمام قد مجتمع گاز پارس جنوبی از جوانان خلاق و نوآور در شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان ایرانی می‌باشد.
 
وی افزود: مهندسی معکوس نیروی انسانی متخصص پارس جنوبی و میدان دادن به سازندگان و دانش‌بنیان‌ها سبب شده تا بسیاری از قطعات اساسی این مجتمع راهبردی صنعت پالایش گاز داخلی سازی شود.
 
باهوش گفت: توجه به توان کارکنان خلاق، نوآور و مبتکر و منابع ارزشمند درون مجتمع گاز پارس جنوبی، تحقق تولید پایدار و داخلی سازی قطعات و تجهیزات را تسهیل کرده و این مسیر با قوت در جهت عزت و سربلندی کشور ادامه خواهد داشت.
 
وی افزود: مجتمع گاز پارس جنوبی اکنون به مرکز خلاقیت و نوآوری در سطح وزارت نفت تبدیل شده و شرکت‌های فناور و دانش بنیان می‌توانند با شناسایی نیاز‌های مهم و راهبردی این مجتمع عظیم مسیر شکوفایی و پیشرفت خود را هموارتر کنند.
 
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: این مجموعه بزرگ گازی کشور با تدبیر مدیران و تلاش کارکنان خود ضمن بهره‌مندی از ظرفیت قانون تولید بار اول، رتبه نخست را در چهارسال اجرای این برنامه در میان شرکت‌های دولتی کسب نموده است.
 
باهوش گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی از ابتدای کار دولت سیزدهم تاکنون، ۴۲ طرح زیربنایی و استراتژیک تولید بار اول تهیه و جهت کارگروه تولید بار اول معاونت علمی ریاست جمهوری ارسال نموده است که ۲۳ طرح مورد تایید نهایی و اجرایی قرار گرفته و مابقی طرح‌ها در حال ارزیابی ومراحل نهایی را طی می‌کند.
 
وی افزود: برای اجرای این طرح‌ها که شامل کالا‌ها و تجهیزات حیاتی و بسیار مهم مجتمع گاز پارس جنوبی می‌باشد با ۱۷ شرکت دانش بنیان قرارداد‌هایی از نوع ساخت بار اول مبنی بر قانون جهش تولید منعقد گردیده است.

کلیدواژه

پارس جنوبی

میدان گازی پارس جنوبی

دولت سیزدهم

نفت و گاز

دانش بنیان

بوشهر

عسلویه

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی