سیاست / شناسه خبر: 171176 / تاریخ انتشار : 1402/9/15 10:19
|

رئیس بهزیستی دشتستان؛ پذیرش 586 معلول در سال جاری/فعالیت اداره ثبت احوا ل و بنیاد شهید در مناسب سازی ستودنیت

بوشهری ها /اسماء بوستانی: رئیس بهزیستی شهرستان دشتستان گفت: آمار پذیرش معلولین در سال جاری ۵۶۸ نفر بوده است.

بوشهری ها /اسماء بوستانی: رئیس بهزیستی شهرستان دشتستان گفت: آمار پذیرش معلولین در سال جاری  ۵۶۸ نفر بوده است.

جعفر کمالی ۱۵ آذرماه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز معلول اظهار کرد: ۲۸ جلسه کمیسیون توانبخشی برای تحت پوشش قرار دادن این افراد تشکیل شد که با شرکت  ۸۱۰ معلول، ۵۶۸ نفر به برای دریافت خدمات بهزیستی انتخاب شدند.

کمالی با اعلام اینکه در این شهرستان  هفت هزار و ۸۳۱ معلول از اداره بهزیستی خدمات  دریافت می کنند، افزود: ۴ هزار و ۱۸۵ نفر از این افراد مستمری بگیر هستند و  ۴۸۴ معلول با توجه به شدت معلولیتشان علاوه بر مستمری، حق پرستاری نیز دریافت می کنند.

وی افزود: از این آمار دو هزار و ۳۳۰ نفر معلول جسمی حرکتی هستند که ۱۴۳۲ نفر مرد و مابقی زن هستند.

کمالی از وجود ۱۲۴ نفر زایی نخایی در سطح شهرستان خبر داد و افزود: این افراد قادر به انجام هیچ کاری نیستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمار خانواده های دو معلولی را  ۲۱۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: در این شهرستان ۶۵ خانواده سه معلومی،  ۴۲ خانواده چهار معلومی و سه خانواده ۵ معلولی وجود دارد که همگی تحت پوشش بهزیستی هستند.

کمالی با اشاره به دو مرکز شبانه روزی بیماران اعصاب و روان خلیج فارس و آسایشگاه سالمندان گفت:  ۱۲۸ نفر در مرکز اعصاب و روان خلیج فارس خمات دریافت می کنند که ۲۳ نفر  از آن ها مجهول هستند.

وی افزود: برای این مرکز  ماهیانه ۵۴۰ میلیون تومان یارانه پرداخت می شود که در سال جاری تاکنون ۴ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان یارانه در اختیار این مرکز قرار داده شده است.

کمالی ادامه داد:  در مرکز شبانه روزی اعصاب و روان ۴۵ نفر خدمات دریافت می کنند و  ۱۳ نفر از آن ها مجهول هستند و ماهیانه ۱۷۵ میلیون تومان در اختیار این مرکز قرار داده می شود و  در سال جاری تاکنون یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان اعتبار به این مرکز داده شده است.

وی از وجود ۴ مرکز حرفه آموزی و آموزشی در دشتستان خبر داد و افزود:  ۱۳۷ نفر معلول آسیب پذیر در این مراکز پذیرش شده اند که ماهیانه ۱۸۱ میلیون تومان یارانه به این مرکز پرداخت می شود و  تاکنون یک میلیارد و ۴۴۸ میلیون تومان به این مراکز پرداخت شده است.

رئیس مرکز بهزیستی دشتستان از اجرای طرح توانمند سازی معلولین در دشتستان خبر داد و عنوان کرد:  همکاران ما با ورود به منازل معلولین آموزش های لازم در خصوص نگهداری معلولین را به خانواده ها می دهند.

کمالی تعداد مراقب در منازل معلولین را ۸۰ نفر اعلام کرد و افزود: در ۸ ماه سال جاری  ۹۶ میلیون تومان به این مراقبین پرداخت شده است.

رئیس بهزیستی دشتستان با تاکید بر  مناسب سازی ویژه برای معلولین، افزود: در سال جاری  ۲۲ معلول که منازلشون نیاز به مناسب سازی داشت خدمات مورد نیاز به آن ها ارائه شده است.

وی روستاهای تحت پوشش توانبخشی مبتنی بر جامعه را ۹۳ روستا با جمعیت ۷۹ هزار ۹۲۹ نفر اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون ۲۷۰ میلیون تومان برای این طرح هزینه شده است.

وی ر خصوص ارائه تجهیزات به معلولین بیان کرد:  تاکنون ۲۳۸  معلولین از ما تجهیزات شامل ولیچهر، تشک، سمعک، عصا، ساعت گویا، واکر و .... دریافت کرده اند.

وی در خصوص تامین مسکن معلولین بیان کرد: برای ۸۱ معلول که ۵۱ نفر در شهر و ۳۰نفر در روستا هستند دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سال جاری پرداخت شده است. پرونده ۹۶ معلول نیز تشکیل و تا انتهای سال قسمت عمده این فعالیت انجام خواهد شد.

کمالی افزود: ودیعه مسکن به ۲۶ معلول با یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی از ۹۷ انشعاب رایگان گاز و برق و آب برای معلولین در سال جاری خبر داد و افزود:  ۵۶ فقره پروانه ساختمانی رایگان در اختیار خانواده های تحت پوشش قرر داده شده و به ۵۰ معلول نیز گواهینامه دوره های آموزشی مختلف را از مرکز فنی حرفه ای دریافت کرده اند.

کمالی از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۲۵ معلول در روستاهای این شهرستان خبر داد و افزود: 30 مورد جهیزیه  با اعتبار ۴۴۵ میلیون تومان برای ازدواج ۲۱ معلول در اختیار آن ها قار داده شده است.

کلیدواژه

دشتستان

معلول برازجانی

بهزیستی دشتستان

روز جهانی معلولان

جعفرکمالی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی