سیاست / شناسه خبر: 171196 / تاریخ انتشار : 1402/9/21 13:20
|

سرمایه گذاران چینی از بندر بوشهر بازدید کردند

سرکنسول چین در بندر عباس همراه با شماری از سرمایه گذاران این کشور با حضور در بندر بوشهر ظرفیت‌های سرمایه گذاری این بندر را مورد بررسی قرار داد.

بوشهری ها /معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر صبح سه شنبه در نشست با هیأت چینی اظهار کرد: محدوده مجتمع بندری نگین در بوشهر ۵۱۰ هکتار است که تاکنون مجوز زیست محیطی ۲۴۰ هکتار آن برای فعالیت سرمایه گذاران گرفته شده است.

---

 

مصطفی حاجی رضایی افزود: ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری بندر بوشهر اکنون در حدود هفت میلیون تن است که با بهره برداری از مجتمع بندری نگین به ۱۵ میلیون تن خواهد رسید.

وی ادامه داد: اکنون برنامه ریزی جامعی برای جذب سرمایه گذران توانمند داخلی و خارجی برای حضور در مجتمع بندری نگین انجام شده که شرکت‌های چینی نیز می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

حاجی رضایی افزود: ایران و چین از دیرباز در حوزه‌های مختلف همکاری بسیار خوبی با یکدیگر دارند که این تعامل دوسویه ظرفیتی برای ورود سرمایه گذاران چینی به پروژه‌های بندر بوشهر است.

وی اظهار کرد: با توجه به موقعیت بکر مجتمع بندری نگین تاکنون چندین سرمایه گذار توانمند داوطلب در این مجتمع بندری شدند که از جمله آنها می‌توان به رقابت چند شرکت توانمند نفتی برای سرمایه گذاری در زون فله مایع مجتمع بندری نگین اشاره کرد.

حاجی رضایی ادامه داد: با هدف تسهیل در فعالیت سرمایه گذاران احداث جاده اختصاصی مجتمع بندری نگین و سایر تأسیسات زیربنایی آن با سرعت و شتاب بسیار خوبی در حال اجرا است.

ظرفیت بالای بندر بوشهر

سرکنسول چین در بندر عباس نیز گفت: شرکت‌های چینی در حال مطالعه ظرفیت‌های سرمایه گذاری ایران هستند که بازدید از بندر بوشهر نیز در همین راستا انجام شده است.

«شو وی» افزود: بندر بوشهر از موقعیت‌های متنوعی برای سرمایه گذاری برخوردار است که این ظرفیت‌ها برای شرکت‌های توانمند چینی تشریح خواهد شد.

حوزه مسئولیت سرکنسولگری چین در بندرعباس شامل هشت استان ایران در جنوب شامل بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، استان فارس، بوشهر، استان کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است.

کلیدواژه

ایران

چین

سازمان بنادر و دريانوردي

بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی