سیاست / شناسه خبر: 171209 / تاریخ انتشار : 1402/9/28 07:16
|

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ بوشهر استانی کم نظیر در حوزه فرهنگ و هنر

بوشهری ها /اسماء بوستانی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بوشهر استانی کم نظیر در حوزه فرهنگ و هنر است.

بوشهری ها /اسماء بوستانی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بوشهر استانی کم نظیر در حوزه فرهنگ و هنر است.

محمد مهدی اسماعیلی 27 آذر ماه دربزرگداشت سی و سومین سالگرد شهادت شهید صادق گنجی در برازجان اظهار کرد: در این استان خصوصا شهرستان دشتستان جلوه های ی زیبایی از فرهنگ و هنر را مشاهده کردم. 

وی با اشاره به پروژه های بزرگ شهرستان دشتستان عنوان کرد: اکنون  در این شهرستان قریب به 400 پروژه عمرانی فعال است و درخواست های نماینده این شهرستان در خصوص تکمیل بیمارستان گنجی، تکمیل سد دالکی  و پروژه های حوزه راهداری و حمل و نقل را در برنامه ارتقاء و تکمیل فعالیت های زیرساختی فرهنگی قرار و انجام خواهیم داد.

اسماعیلی وجود روستاهای فرهنگی در این شهرستان را افتخاری عظیم عنوان کرد و افزود: اگر طنین وحی را در همه حوزه ها گسترش دهیم قطعا مسئولیت به دوش همه آحاد جامعه خواهد افتاد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر در دستور کار قرار د ادن فعالیت های قرآنی ادامه داد: امروز خود را متعهد به گسترش فرهنگ و هنر تعالیم اسلام برگرفته از ریشه های اصیل ایران بزرگ می کنیم زیرا پررونق ترین دولت فرهنگ و هنر در کشور رقم خورده است.

این مقام مسئول ضمن دعوت از مردم استان بوشهر برای حضور در انتخابات پیش رو، بیان کرد: مردم عزیز همگی باید با حسن ارتقاء کشور و پاسداشت منافع عمومی و علاقمندی به نظام اسلامی و اعتلای ایران بزرگ در انتخابات حضور پرشور داشته باشند.

اسماعیلی با اشاره به مشارکت پرشور مردم استان بوشهر در انتخابات دوره های مختلف، عنوان کرد: این استان دارای شهدای بین المللی است و انتظار می رود به مانند دوره های گذشته شاهد شکوه و عظمت مردم این استان در پای صندوق های ر ای باشیم.

وی نظر به اصالت فرهنگ را مبنای کار جمهوری اسلامی اعلام کرد و افزود: تمامی فعالیت های عمرانی، اقتصادی و سیاسی باید ذیل فرهنگ اصیل ایرانی اجرا شوند.

اسماعیلی اولویت دولت را حرکت بدون لکنت در مسیر آرمانهای انقلاب اعلام کرد و افزود: تمامی کاستی ها را نیز در کوتاهترین زمان جبران خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش این وزارتخانه برای انجام فعالیت های فرهنگی مثمرالثمر در کشورهای هدف خبر داد و افزود: شهید صادق گنجی سفیر فرهنگی ما در پاکستان و مبلغ قرآن در لباس مکتب قران بود. انتظار می رود کشور به سمت تربیت چنین نیروهایی حرکت کند.

اسماعیلی با تاکید بر رشد و تربیت خدمتگذارانی چون شهید گنجی، عنوان کرد: امید داریم در اجرای نظریه فرهنگی، تولید محتواهای مطلوب و تربیت نیروی انسانی خدمتگذار، گنجی های متعددی در این خاک رشد کنند.

وی افزود: شهید گنجی از دل نهادها و زیرساخت های فرهنگی تربیت شد، اگر هنرمند با این ریشه های فرهنگی انسی نداشته و به ریشه های فرهنگی خود احترام نگذارد و برخلاف باورهای عمومی و انقلابی حرکت کند قطعا ضرر آن بیشتر خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جذب نیروی جدید  برای این وزارتخانه خبر داد و در این خصوص بیان کرد: همه نیروها از جوانان هنرمند و فرهنگ دوست سراسر کشور خواهند بود.

 

کلیدواژه

برازجان

دشتستان

استانداری بوشهر

وزیر فرهنگ و ارشاد

محمد مهدی اسماعیلی

یادواره شهید گنجی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی