سیاست / شناسه خبر: 171278 / تاریخ انتشار : 1402/11/22 15:36
|

حاشیه‌های جالب جشن انقلاب در سواحل بوشهر+ عکس

در جوار ساحل، ایستگاه دختر دهه نودی با عنوان شهدای هسته‌ای توجهم را جلب می‌کند، به سمتش می‌روم، دخترک با رنگ مخصوص پوست و قلمو روی صورت و دستان زنان

بوشهری هافاطمه مظفری پور: پیرمرد کلاه بافت‌اش را تا روی گوش‌هایش پایین کشیده است و با تصویری از مقام معظم رهبری و شاخه‌ای برگ که مشخص است از درختان بلوار کنار خیابان چیده است، با کمر خمیده بین جمعیت شعار می‌دهد.

نوجوانان بوشهری پای کار انقلاب

برگه‌های شعار و پرچم‌ ایران که در دست مردم به اهتزاز درآمده است، زیر بار سنگین باران قرار گرفته است، هر دو طرف خیابان مملو از جمعیت است و تعدادی نیز که از فشار جمعیت به رنج افتاده‌اند ترجیح می‌دهند روی بلوار حرکت کنند و برخی نیز راهپیمایی را به ساحل کشیده‌اند.

کالسکه‌های کودکان و تلاش برای خارج شدن از کالسکه‌ها و پیاده تاتی کردن کنار مادرانشان، صحنه دیگری است که کنار پسرک نوجوان ساندیس‌خور می‌بینم.

کودکان کالسکه سوار در راهپیمایی 22 بهمن در بوشهر

شعار مرگ بر آمریکای مردم فریب، طنین ساحل خلیج فارس شده است و صدای موج‌شکن قایق نظامی و هلیکوپتر، جو سنگین حماسی جمعیت را به خروش وا داشته است.

تا به هر طرف سر می‌چرخانم، جمعیت مملو از تفاوت نسلی را می‌بینم، از زن و مرد کهنسالی که هم‌دوره انقلاب هستند و دختران دهه نودی، حتم دارم هیچ حماسه دیگری نمی‌توانست این جمعیت از نسل‌های مختلف با دهه‌ها تفاوت نسلی را پای آرمان‌های مشابه کنار هم جمع کند.

حضور گسترده مردم در جشن چهل و پنج سالگی انقلاب

زن جوان با موهای طلایی‌ای که زیر شال سفیدش سرازیر شده است، مشت‌های گره‌ کرده‌اش را رو به آسمان بالا برده است و بر سر اسرائیل اینطور فریاد می‌زند: اسرائیل کودک‌کش مرگت باد، مرگت باد.

در جوار ساحل، ایستگاه دختر دهه نودی با عنوان شهدای هسته‌ای توجهم را جلب می‌کند، به سمتش می‌روم، دخترک با رنگ مخصوص پوست و قلمو روی صورت و دستان زنان و دختران پرچم ایران را نقش می‌بندد؛ او این‌چنین وظیفه خود را نسبت به شهدا ادا می‌کند.

 

اینک در لحظات پایانی راهپیمایی پای صحبت‌های محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور نشسته‌ایم که می‌گوید: گاهی ظاهر یک قانونی تلخ است اما دولت اجرای آن را بر خود فرض می‌گذارد زیرا قانون بد بهتر از بی‌قانون است البته ما بر بسیاری از قوانین گلایه داریم اما پای اجرای این قانون‌ها هم هستیم حتی اگر به ضرر ما شود هم نمی‌گذاریم موجب ضرر مردم شود.

سخنرانی معاون اجرایی رئیس جمهور

منصوری می‌گوید که از مشکلاتی که در سفره و معیشت مردم است خبر دارد اما جریان عمومی کشور رو به تحول است. او اینطور ادامه می‌دهد: همین دهه فجر افتتاحیه‌ها و بهره‌برداری‌های زیادی شکل گرفت و حتی طرح‌هایی که ۱۵ سال خوابیده بودند نیز رونق گرفتند و این نشان از حرکت در مسیر درست است./ فارس

کلیدواژه

بیست و دوم بهمن ماه

بوشهر

دهه فجر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی