جامعه / شناسه خبر: 171291 / تاریخ انتشار : 1402/11/24 16:36
|

بیماران سرطانی با به‌کارگیری روش‌های نوین در بوشهر درمان می شوند

رییس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای نخستین بار در کشور، بیماران سرطانی با به‌کارگیری روش‌های نوین و هدفمند در مرکز هسته‌ای بوشهر مورد درمان قرار گرفتند

بوشهری ها / رییس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای نخستین بار در کشور، بیماران سرطانی با به‌کارگیری روش‌های نوین و هدفمند در مرکز هسته‌ای بوشهر مورد درمان قرار گرفتند

پروفسور مجید اسدی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور بیماران با سرطان پیشرفته مقاوم به درمان با به‌کارگیری رادیو داروی آلفازا که از روش‌های درمان نوین و هدفمند درمان رادیو نوکلئید است، در مرکز پزشکی هسته‌ای بوشهر مورد درمان قرار گرفتند.

عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران افزود: روش به‌کارگیری شده، آخرین و پیشرفته‌ترین فناوری پزشکی در زمینه درمان و تشخیص توأم (ترانو ستیکس) را جهت بیماران نیازمند در این زمینه فراهم خواهد کرد.

اسدی اضافه کرد: دانش فنی و پیاده‌سازی این روش درمانی همگی توسط دانشمندان داخلی محقق گردید.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با پیاده‌سازی این روش نوین، کشور ما به جمع کشورهای معدودی پیوست که با به‌کارگیری فناوری‌های نوین در پزشکی و در زمینه این رادیو داروها، خواهند توانست دریچه دیگری در روش‌های درمان سرطان بازگشایی نمایند.

رییس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: تا این تاریخ ۶ بیمار با سرطان پیشرفته و مقاوم به درمان‌های معمول تحت این درمان قرار گرفتند.

اسدی بیان کرد: درمان‌ سرطان در کشور با عناصر ساطع کننده اشعه بتا بوده که از امروز با عناصر ساطع کننده آلفا آغاز و بر روی بیماران مبتلا به سرطان پروستات انجام شد.

 

کلیدواژه

سرطان

بیماران سرطانی

پزشکی هسته ای

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی