سیاست / شناسه خبر: 30936 / تاریخ انتشار : 1397/7/1 15:31
|
احکام قطعی پرونده تخلفات گمرک بوشهر اعلام شد

انتشار اسامی تمامی محکومین پرونده تخلفات گمرک بوشهر توسط محسنی اژه ای

بوشهری ها | سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری امروز با بیان اینکه احکام پرونده تخلفات گمرک بوشهر قطعی شده است

بوشهری ها /سخنگوی دستگاه قضا  در نشست خبری امروز با بیان اینکه احکام پرونده تخلفات گمرک بوشهر قطعی شده است، اظهار کرد: یکی از متهمین این پرونده بهنام نوروزی فرزند رستم است؛ وی مدیر کل گمرک و ناظر گمرکات استان بوشهر بود که به اتهام اخذ رشوه به ۵ سال حبس قطعی، انفصال دائم از خدمات دولتی، ۱۳ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال رد مال از رشوه‌ای که اخذ کرده بود و همچنین پرداخت همین مبلغ (۱۳ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال) به عنوان جزای نقدی محکوم شد. متهم بعدی این پرونده امید محمدی فرزند نجف است. وی کارشناس گمرک بود که به اتهام اخذ رشوه به سه سال حبس قطعی، سه سال انفصال موقت از خدمات دولتی، رد مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رشوه‌ای که گرفته بود و پرداخت همین مقدار به عنوان جزای نقدی محکوم شد.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: آقای الله قلی کمانی فرزند امیر علی متهم بعدی این پرونده است. وی کارشناس گمرک بود که به اتهام اخذ رشوه به دو سال حبس، سه سال انفصال از خدمات دولتی، رد مال به مبلغ ۷ میلیارد و ۱۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و همچنین پرداخت جزای نقدی به همین مقدار محکوم شده است.

وی گفت: حمید جعفری فرزند حبیب الله متهم بعدی این پرونده بود. وی که کارشناس گمرک بود به اتهام اخذ رشوه به دو سال حبس، سه سال انفصال از خدمات دولتی، رد مال ۵ میلیارد و ۱۸۸ میلیون و ۹۰۰ هزار ریالی و همچنین پرداخت جزای نقدی به همین میزان محکوم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: نفر بعدی این پرونده علمدار کرمی فرزند محمد شریف کارشناس گمرک بود که به اتهام اخذ رشوه به دوسال حبس، سه سال انفصال از خدمات دولتی، رد مال دو میلیارد و ۵۰ میلیون ریالی و پرداخت جزای نقدی به همین میزان محکوم شد. سید اسحاق به‌نیاپور فرزند سید یعقوب که کارشناس گمرک بود به اتهام اخذ رشوه به دو سال حبس، سه سال انفصال از خدمات دولتی، رد مال یک میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریالی و پرداخت جزای نقدی به همین میزان محکوم شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای افزود: در احکام صادر شده برای تمامی این شش نفر ۷۴ ضربه شلاق نیز وجود دارد.

سخنگوی دستگاه قضا اظهار کرد: در این پرونده تعدادی دیگر هم وجود دارند که  اتهام پرداخت رشوه دارند و به تبع مجازات‌هایشان پایین‌تر است یعنی شلاق و انفصال از خدمات دولتی ندارند و مدت حبس‌هایشان نیز پایین‌تر است.

کلیدواژه

محسنی اژه ای

گمرک بوشهر

بهنام نوروزی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی