سیاست / شناسه خبر: 85865 / تاریخ انتشار : 1400/12/24 12:42
|

آلبوم موسیقی لوکا در نخلستان‌‎های دشتستان رونمایی شد+تصاویر اختصاصی

آلبوم لوکا اثر گروه موسیقی لیان روز دوشنبه در آئینی با حضور شماری از دوستداران فرهنگ و هنر در نخلستان‌‎های روستای چهار برج دشتستان استان بوشهر رونمایی شد.

بوشهری ها /آلبوم لوکا اثر گروه موسیقی لیان روز دوشنبه در آئینی با حضور شماری از دوستداران فرهنگ و هنر در نخلستان‌‎های روستای چهار برج دشتستان استان بوشهر رونمایی شد.


به گزارش بوشهری ها:سرپرست گروه موسیقی لیان در آیین یاد شده گفت: آلبوم صوتی لوکا، تجربه سال‌ها اجراهای ضبط نشده گروه موسیقی لیان که با صدای آکا صفوی و اکلو فرامرزی توسط نشر جوان منتشر شده است.
وی بیان کرد: حسین کاوه خو، مرتضی پالیزدان، حمزه مقدم، محمود بردک نیا، حمید اکبری، مرتی عزیززاده، فرزاد خسروی و محسن شریفیان، نوازندگان آلبوم صوتی لوکا هستند.
شریفیان با قدردانی از از حمایت‌های شرکت بازرسی فنی پسنج برای انتشار آلبوم "لوکا" یادآور شد: حیدو هدایتی؛ خواننده بوشهری، طراحی کاور و بهنام شهرکی، صدابرداری، میکس ومستر این اثر را انجام داده اند.
وی ادامه داد: به طور معمول در قطعه آخر هر کدام از آلبوم‌های تولیدی گروه موسیقی لیان یک سری خط و ربط‎‌ هایی وجود دارد که آثرهای آتی گروه موسیقی لیان را مشخص می‎کند.
شریفیان اظهار کرد: در آلبوم لوکا نیز یک قطعه با نام هایمسه برگرفته از موسیقی جزیره خارگ وجود دارد که خط و ربط کارهای بعدی گروه موسیقی لیان را مشخص می‎‌کند.
وی افزود: آلبوم لیان شامل ۱۰ قطعه به نام‌های تینا، اشکله، تیمه کال، هفکه، بابا الهوا، لوکا، یامال، بندروار، لنگر دریا، و هایمسه (HAYAMSEH) است.
شریفیان عنوان کرد: شعرهای این آلبوم از شاعران فرشید تربیت، کمیل ایزدجو، مهدی شیخیانی، حسن کبگانی، محمد موسوی، بهنام شهرکی، مفتاح بوشهری است.
سرپرست گروه موسیقی لیان اظهار کرد: در بخش دیگری از صحبت‌های خود در توضیح لوکا به عنوان نام آلبوم خود اظهار کرد: در کهن بندر بوشهر به شتر، «لوک» و به ساربانش، «جَت» می‌گویند که جت‌ها، لوک‌ها را با ترانه راه می‌بردند.
شریفیان یادآور در ارتباط با ساز نی انبان اظهار کرد: در طول تاریخ حداقل انگلستان سه بار به خطه جنوب و استان بوشهر حمله داشته است که با چنین شرایط می‎توان به ساز  نی‌‎انبان به عنوان یک الگو و عنصر فرهنگی ضداستعماری به آن نگاه کرد.
وی ادامه داد: انگلستان به هر منطقه‎‌ای که رفته نی انبان اسکاتلندی خود را در آن منطقه به جا گذاشته است که نمونه آن در کشورهایی مانند امارات، اردن، پاکستان بخوبی مشهود است که می‎توان به نوعی آن را تهاجم فرهنگی نامید.
شریفیان اظهارکرد: با این حال انگلستان در چندین نوبت حمله به استان بوشهر موفق نشده ساز خود را در این منطقه جا بگذارند چراکه مردم ساز و فرهنگ خاص خود را برابر انگلیسی‌ها داشتند.
نوزدهمین اثر مولتی مدیای محسن شریفیان؛ نوازنده و پژوهشگر بوشهری حاوی ۱۰قطعه منتخب از محبوب ترین قطعات گروه موسیقی لیان بوده و ترانه‌های آن از میان شعرهای شاعران فولک جنوبی انتخاب شده‌ است.
نسخه فیزیکی آلبوم صوتی «لوکا» از طریق سایت «لورکا» و «لیان»برای علاقمندان عرضه می‌شود.
پخش فیزیکی آلبوم  بر عهده نشر جوان و پخش بین المللی این آلبوم نیز به زنگ رکورد واگذار شده است.
گفتنی است محسن شریفیان با کتاب باباالهوا « موسیقی و مردم‌شناسی بومیان کیش» نامزد دریافت جایزه کتاب سال در گروه هنر شده است.

کلیدواژه

آلبوم موسیقی

نخلستان

دشتستان

محسن شریفیان

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی