سیاست / شناسه خبر: 160904 / تاریخ انتشار : 1402/7/30 09:27
|

کشت محصولات استراتژیک در استان بوشهر افزایش می‌یابد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اجرای الگوی کشت در چهار شهرستان، گفت: کشت محصولات استراتژیک در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

بوشهری ها /کبری توکلی در گفت‌وگو اظهار داشت: تغییر الگوی کشت یک ضرورت انکارناپذیر است که با توجه به کاهش منابع آبی و خشکسالی‌های اخیر باید در این مسیر حرکت کنیم.

کشت محصولات استراتژیک در استان بوشهر افزایش می‌یابد

وی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های استانی و شهرستانی برای انجام اقدامات اجرایی به منظور ابلاغ الگوی کشت اضافه کرد: کنترل منابع آب و خاک از مهمترین اهداف اجرای برنامه‌های الگوی کشت است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به کشت متناسب با نیاز بازار و جلوگیری از تولید زیاد محصول در بازه زمانی خاص و تنظیم بازار مصرف، افزود: کنترل سطوح زیر کشت، مدیریت تولید محصول، ایجاد برنامه منسجم برای رسیدن به تولید پایدار از دیگر اهداف است.

وی ادامه داد: برای چهار شهرستان دشتستان، دشتی، دیر و جم در مجموع هشت هزار و ۱۵۰ هکتار کاهش سطح در اراضی کشت گوجه فرنگی و جالیز و سایر سبزیجات تعیین شده است.

توکلی ادامه داد: چهار هزار و ۲۵ هکتار سطح اراضی در تولید محصولات استراتژیک مانند گندم، جو، دانه‌های روغنی و محصولات جدید الگویی مانند میوه‌های استوایی و بادام زمینی افزایش می‌یابد.

کلیدواژه

جهاد کشاورزی استان بوشهر

بوشهر

جهادکشاورزی

بادام زمینی

جو

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی