سیاست / شناسه خبر: 160909 / تاریخ انتشار : 1402/7/30 11:49
|

تلاطم دریا و خیزش گردوخاک محلی در استان بوشهر پیش بینی می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با وزش بادهای شدید شمالی، ضمن افزایش تلاطم دریا، خیزش گردوخاک محلی نیز پیش بینی می‌شود.

بوشهری ها /طلیعه محمدی در گفت‌وگواظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب با وزش بادهای شمالی، سواحل مرکزی و جنوبی استان به نسبت مواج و متلاطم است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با وزش بادهای شدید شمالی، ضمن افزایش تلاطم دریا، خیزش گردوخاک محلی نیز پیش بینی می‌شود.

 

وی گفت: امروز نیز در برخی از ساعات با رشد ابر در نواحی جنوبی استان بوشهر، احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی دور از انتظار نیست.

محمدی بیان کرد: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر و امروز تا اوایل شب در نواحی جنوبی استان با احتمال وقوع ناپایداری جوی خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در سواحل جنوبی امروز تا اوایل شب ۱۲ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

وی گفت: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتی‌متر و امروز تا اوایل شب در سواحل مرکزی و جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ و در فراساحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

کلیدواژه

اداره کل هواشناسی استان بوشهر

بوشهر

هواشناسی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی