سیاست / شناسه خبر: 160921 / تاریخ انتشار : 1402/8/2 10:21
|

هر کودک بیمار در مدرسه ۲۹ کودک دیگر را درگیر آنفلوآنزا می‌کند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: با توجه به تجربه همه گیری کرونا والدین نسبت به علائم سرماخوردگی کودکان بی تفاوت نباشندزیرا هر کودک بیمار در مدرسه ۲۹ کودک دیگر را درگیر می‌کند.

بوشهری ها / قاسم برجویی فرد اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل پائیز، عفونت‌های تنفسی هم افزایش می‌یابد وآنفلوآنزا و سرماخوردگی تشدید می‌شود و با بازگشایی مدارس همه گیری‌ها در دانش آموزان بیشتر خواهد شد.

وی افزود: بیشترین مراجعه کننده و علائم در بین کودکان و دانش آموزان، بیماری تنفس فوقانی سرماخوردگی غالبا از نوع آنفلوآنزا و گاهی کروناست.

برجویی فرد اضافه کرد: با توجه به تجربه‌ای که در همه گیری کرونا داشتیم به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم اگر کودک علائمی، چون سرفه، عطسه، آبریزش بینی و گرفتگی صدا دارد آن را حساسیت فصلی تلقی نکرده ونسبت به آن بی تفاوت نباشند، زیرا هر کودک بیمار در مدرسه ۲۹ کودک دیگر را درگیر این بیماری می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهرتاکید کرد: در صورتی دانش آموز علامت دار زنجیر را قطع کرده و ۳ تا ۵ روز در منزل استراحت کند و تب، آبریزش بینی نداشته باشد می‌تواند به مدرسه بازگردد.

برجویی فرد بیان کرد: هم اکنون بیشتر ورودی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کودکان هستند و ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی نیز نشان می‌دهد نکات بهداشتی باید بیشتر رعایت شود تا بستری افراد بیشتر پیشگیری شود.


وی عنوان کرد: خانواده‌ها این نکته را در نظر بگیرند که آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که با آنتی بیوتیک و دارو‌های معمولی که استفاده می‌ککند بهبودی حاصل نمی‌شود بلکه نیاز به استفاده از مایعات و استراحت دارندو تنها در صورت تجویز پزشک و عفونت ثانویه آنتی بیوتیک نیاز می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: گاهی با درمان نامناسب، روند درمان افزایش پیدا می‌کندو بیماری مزمن می‌شود.

کلیدواژه

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

آنفلوآنزا

بوشهر

سرماخوردگی کودکان

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی