سیاست / شناسه خبر: 171164 / تاریخ انتشار : 1402/9/11 18:18
|
مدیر مرکز رشد علم و فناوری دشتستان ؛

مجموع دارایی های شرکت های دشتستان هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال است

بوشهری ها / اسماء بوستانی: مدیر مرکز رشد علم و فناوری دشتستان گفت: در حال حاضر ۲۲ شرکت مستقر و ۱۱ شرکت و هسته در حال پذیرش داریم. بوشهری ها / اسماء بوستانی: مدیر مرکز رشد علم و فناوری دشتستان گفت: در حال حاضر ۲۲ شرکت مستقر و ۱۱ شرکت و هسته در حال پذیرش داریم.

بوشهری ها / اسماء بوستانی: مدیر مرکز رشد علم و فناوری دشتستان گفت: در حال حاضر ۲۲ شرکت مستقر  و ۱۱ شرکت و هسته در حال پذیرش داریم.

حمید باشی ۱۱ آذرماه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: قریب به ۳۳ شرکت از مرکز رشد خارج شده اند. صاحبان ایده وارد مرکز رشد می شوندپس از اجرایی شدن ایده ها،  ۳ تا ۵ سال در مرکز می مانند و بعد از آن می توانند وارد شهرک های صنعتی و  پارک شوند اما شرکتشان باید شرکتی رشد یافته شود.

باشی آمار اشتغال تعهد شده در سال جاری را ۷۲ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد ثبت اختراع و علائم تجاری ۵ ثبت بوده، مساحت فضای واگذار شده به شرکت ها هزار و ۱۰۰ متر در ساختمان رویال است که در قالب فضاهای تجاری و کارگاهی است در اختیار شرکت ها قرار داده شده و فضایی دیگر نیز در شهرک صنعتی برازجان داریم.

وی از ۴۲ ایده تبدیل شده به محصول و دانش فنی تجاری سازی شده در این مرکز رشد خبر داد و ادامه داد: تاکنون به تمامی شرکت ها ۲۷  مورد تسهیلات کم بهره با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال از تبصره ۱۶ و ۱۸  پرداخت شده است.

باشی انتقال فناوری در یکی از شرکت هایی که از خارج از کشور وارد کرده را ۹/۷  دهم میلیارد ریال اعلام کرد، افزود:  مجموع دارایی های شرکت های مستقر در دشتستان هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال است.

مدیر مرکز رشد علم و فناوری دشتستان با بیان اینکه ۸۰ درصد ظرفیت مرکز رشد باید در حوزه کشاورزی باشد، ادامه داد:  پارک یکسری خدمات  از جمله فضای استقرار دفتری و تجاری و آزمایشگاهی و کارگاهی و غیره را در اختیار جامعه هدف با قیمت ارزانتر قرار داده و که پس از رشد و بزرگ شدن در طرح جامع عمرانی پارک فضای استقرار خواهند یافت و پس از آن خدمات فنی و تخصصی به شرکت ها می دهیم. 

وی افزود: ثبت اختراع، ثبت برند، مشاوره و ... از جمله خدماتی هستند که به صورت رایگان در اختیار جامعه هدف قرار داده می شوند.

باشی در خصوص ارائه خدمات به شرکت های زیرمجموعه عنوان کرد: نحوه اداره شرکت، آموزش های لازم، انواع مشاوره های تخصصی را به شرکت ها می دهیم.در این مرکز رشد هیچ محدودیت برای هیچ شخصی نیست هر کس با ایده خود می تواند وارد این مرکز شود و ایده خود را رشد دهد و خدمات لازم را از مرکز رشد دریافت کند.

مدیر مرکز رشد علم و فناوری دشتستان ادامه داد: هر ساله در آذر ماه هفته پروهش را برگزار می کنیم. نمایشگاهی از دستاوردهاز پژوهشی و شرکت های دانش بنیان و دستگاه های اجرایی برگزار می شود امسال به دلیل همکاری با دستگاه های اجرایی و شرکت آنها در نمایشگاه در دانشگاه ازاد اسلامی دشتستان در اواخر آذر ماه برگزار خواهد شد. شرکت ها در دوره بلوغ یافتگی به صادرات می رسند و صادرات خود را آغاز می کنند.

  
    
      
    
    
  
    

کلیدواژه

برازجان

دشتستان

مدیر مرکز رشد

حمید باشی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی