سیاست / شناسه خبر: 171189 / تاریخ انتشار : 1402/9/20 21:06
|

مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی بوشهر ؛ گلایه ما از حوزه نفت و گاز در اشتغال جوانان پابرجاست

بوشهری ها /اسماء بوستانی: مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی بوشهر گفت: گلایه ما از حوزه نفت و گاز در خصوص اشتغال جوانان پابرجاست.

بوشهری ها /اسماء بوستانی:  مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی بوشهر گفت: گلایه ما از حوزه نفت و گاز در خصوص اشتغال جوانان پابرجاست.

مصدق کشاورزی 20 آذرماه در محل برگزاری مسابقات ملی مهارت کشوری در جمع خبرنگاران در شهرستان کنگان اظهار کرد: هنوز انتظار ما از صنعت  نفت و گاز در خصوص اشتغال 50 درصدی جوانان بومی محقق نشده و نفت و گاز باید در حوزه های مختلف شرایط اشتغال جوانان استان را فراهم کند.

کشاورزی برعدم الزام برگزاری آزمون برای اشتغال در حوزه نفت و گاز تاکید کرد و ادامه داد: واقعا برخی نیروها برای ورود به این صنعت نیاز به آزمون  ندارند و امیدوارم بزودی شاهد اشتغال 50 درصدی جوانان بومی در حوزه نفت و گاز باشیم.

 کشاورزی با اعلام اینکه ۳۲ درصد از دانش آموزان ما در هنرستان‌ها و مراکز کاردانش‌ مشغول به تحصیل هستند، عنوان کرد: با تشویق خانواده ها، صدا سیما، آموزش و پرورش و اصحاب رسانه  دانش آموزان جهت شرکت در کلاس های فنی و مهارت آموزی تشویق  شوند تا با ایجاد این فرهنگ شاهد افزایش میزان مهارت آموزی در جامعه باشیم.

 وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون برای 19 هزار و صد نفر در استان بوشهر ایجاد اشتغال شده در حالی که تعهد اشتغال استان 18 هزار و سیصد و سی و سه نفر بوده است.

 مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی بوشهر با بیان اینکه این تعهد اشتغال سالیانه انجام می شود، ادامه داد: اما در حوزه دانشگاهی سالیانه بالغ بر 46 هزار نفر فارغ التحصیل به جمعیت اشتغال ما در استان اضافه می شود.

کشاورزی عنوان کرد:  متاسفانه تا به امروز بنا به دلایل متعددی فرهنگ خانواده ها و جامعه به سمت مهارت آموزی نرفته، این اقدام بسیار خوب اداره کل فنی حرفه ای استان که میزبانی مسابقات ملی را عهده دار شده است انشالله تلنگر و امیدی برای کسب مهارت بقیه افراد جامعه باشد.

وی از اعطای تسهیلات تبصره 18 به شهرستان های استان خبر داد و افزود: بالغ بر هزار و  ۱۶۶ میلیارد تومان تسهیلات تبصره 18  را هفته گذشته  در بین شهرستان های استان توزیع کردیم.

 

کلیدواژه

بوشهر

نفت و گاز

مصدق کشاورزی

اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی