سیاست / شناسه خبر: 171191 / تاریخ انتشار : 1402/9/21 12:59
|

میگوی پرورشی و خرمای استان بوشهر در بازار‌های چین عرضه می‌شوند

معاون سیاسی استاندار بوشهر گفت: عرضه میگوی پرورشی و خرمای استان بوشهر در بازار‌های چین دنبال می‌شود.

بوشهری ها /اکبر پورات در نشست با سرکنسول چین در هرمزگان اظهار داشت: مشارکت جامع راهبردی ایران و چین در اجرای برنامه همکاری ۲۵ ساله فرصتی مناسب برای تعمیق همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف است.

وی اضافه کرد: سفر رئیس جمهور به چین و سفر معاون اول رئیس جمهور برای حضور در نمایشگاه بین المللی واردات چین و توافقات ارزشمند صورت پذیرفته در راستای پیشبرد برنامه همکاری ۲۵ ساله دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار است که امیدواریم توافقات در حوزه همکاری‌های استانی بیش از پیش تعمیق یابد.
 
پورات با بیان اینکه فرصت‌های فراوانی در حوزه نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاه، معادن و صنایع دریایی و بندری استان بوشهر و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه وجود دارد افزود: از دیرباز برخی شرکت‌های چینی در این حوزه‌ها در استان فعال بوده‌اند.
 
وی افزود: تقویت و ارتقای همکاری‌ها با طرف‌های چینی از اولویت‌های اصلی استانداری بوشهر است و امیدواریم در آینده شاهد افزایش حضور شرکت‌های چینی در منطقه باشیم.
 
پورات گفت: استان بوشهر قطب و یکی از مراکز اصلی تولید و صادرات محصولات دریایی و شیلاتی در کشور است که در این راستا از سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی مشتاق این بخش در استان استقبال و حمایت می‌کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد اقتصادی استان بوشهر آماده جذب سرمایه‌گذاری و همکاری با طرف‌های چینی است، عنوان کرد: استان بوشهر دارای فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی در عرصه فرهنگی و گردشگری است که از ارتقای همکاری‌ها در حوزه گردشگری، ساخت هتل و مراکز توریستی با طرف‌های چینی استقبال می‌کنیم.
 
پورات افزود: اولین دفتر انجمن دوستی ایران و چین در اردیبهشت امسال در شهر بوشهر افتتاح شد و این نشانگر اهتمام طرفین برای گسترش روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است.
 
وی گفت: با تمایل طرفین و با پیگیری انجام شده، فرآیند خواهر خواندگی بندر بوشهر و بندر فوجو در استان فوجیان چین در حال انجام است که این موضوع در شورای شهر به تصویب رسیده و تفاهم‌نامه به زودی امضا می‌شود.
 

کلیدواژه

اکبر پورات

چین و ایران

بوشهر

میگو

صادرات خرما

صادرات میگو

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی