سیاست / شناسه خبر: 171192 / تاریخ انتشار : 1402/9/21 13:05
|

آغاز فرآیند توزیع کارت هوشمند اتباع خارجی در استان بوشهر

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر از آغاز فرآیند توزیع کارت هوشمند اتباع خارجی در استان بوشهر خبر داد.

بوشهری ها /راضیه علی پور با بیان اینکه با ایجاد سازمان ملی مهاجرت، ساماندهی اتباع خارجی نیز سرعت گرفته است افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته به هر تبعه یک کد شناسه تعلق خواهد گرفت که این شناسه مبنای تمامی خدمات دریافتی آنهاست. 



وی با اشاره به اینکه توزیع کارت‌های هوشمند در چند مرحله انجام می‌گیرد بیان کرد: در مرحله اول این طرح اتباع دارای کارت‌های آمایش کارت هوشمند دریافت می‌کنند و در مراحل بعد اتباع دارای گذرنامه خانواری و اتباع دارای برگه سرشماری کارت‌های هوشمند خود را دریافت خواهند کرد. 

علی پور افزود: دفاتر کفالت به اتباع برای دریافت کارت خود به صورت پیامکی و یا تلفنی اطلاع رسانی می‌کنند و نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر کفالت نیست.

وی گفت: اتباع پس از دریافت پیامک و یا تماس تلفنی از دفتر کفالت با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به این دفاتر مراجعه کنند.

علی پور افزود: با توجه به اهمیت بروزرسانی اطلاعات و ثبت عکس زنده، حضور تمامی اعضای خانواده بالای ۲ سال در دفاتر خدمات اقامت الزامی بوده و حضور نیافتن هریک از اعضای خانواده به منزله انصراف از دریافت کارت تلقی می‌شود و کارت هوشمند به وی تعلق نخواهد گرفت.

وی اضافه کرد: کارت‌های هوشمند؛ یک کارت هویتی و یک کارت بانکی است که با شناسه یکتا درج شده برروی آن به اتباع ارائه می‌شود.

علی‌پور افزود: نحوه فعال سازی کارت‌های بانکی از طریق پیامک و یا تماس تلفنی شعب بانک عامل به اتباع اطلاع رسانی می‌شود.

کلیدواژه

سازمان ملی مهاجرت

کارت هوشمند اتباع خارجی

بوشهر

سازمان ثبت احوال بوشهر

کارت هوشمند ملی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی