سیاست / شناسه خبر: 171193 / تاریخ انتشار : 1402/9/21 13:07
|

امسال بیش از ۱۹ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به ابلاغ تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه برای طرح‌های اشتغال‌زایی گفت: در ۸ ماه امسال بیش از ۱۹ هزار شغل در بخش‌‌های مختلف استان بوشهر ایجاد شده است.

بوشهری ها /مصدق کشاورزی در گفت‌وگو  با بیان اینک مهارت‌آموزی را زیرساخت ایجاد اشتغال و کارآفرینی دانست و با اشاره به برگزاری مسابقات ملی مهارت به میزبانی استان بوشهر در کنگان اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌های مهم قطب مهارت‌آموزی و پایتخت حرفه‌آموزی است.

 

وی با بیان اینکه حرفه‌آموزی در همه بخش‌های شهری، روستایی، همجوار صنایع، پادگان‌ها و زندان‌ها تشکیل و برگزار می‌شود، گفت: یکی از راهکارهای مهم ایجاد اشتغال داشتن مهارت و حرفه تخصصی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه آموزش حرفه و فن از دوران دانش‌آموزی مورد توجه ویژه قرار گرفته است، گفت: اکنون 32 درصد دانش‌آموزان استان بوشهر در هنرستان‌ها و رشته‌های کار و دانش تحصیل می‌کنند.

کشاورزی، افزایش ظرفیت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر را یک ضرورت دانست و بیان کرد: در این عرصه اقدامات مهمی در حاشیه صنایع بزرگ و شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی بر توسعه زیرساخت‌ها و آشنایی خانواده‌ها با مهارت و حرفه‌آموزی تأکید و خاطرنشان کرد: این زیرساخت را امروزه اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برای همه آحاد جامعه به ویژه جوانان فراهم کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر یکی از این زیرساخت را ‌میزبانی این استان در برگزاری مسابقات ملی مهارت دانست.

کشاورزی، تعهد اشتغال امسال استان بوشهر را 18 هزار و 303 نفر دانست و خاطرنشان کرد: در 8 ماه امسال میزان اشتغال ایجاد شده نسبت به تعهد افزایش قابل توجهی یافته که نشان از توسعه ظرفیت‌های اشتغال‌زایی است. در 8 ماه امسال بیش از 19 هزار و 100 شغل در بخش‌‌های مختلف استان بوشهر ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اضافه کرد: از جوانان در حوزه دانشگاهی انتظار می‌رود که در کنار دروس تئوری دانشگاهی به مهارت‌آموزی توجه و خلأ موجود را از طریق مهارت پر کنند.

کشاورزی در ادامه از ابلاغ تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه برای طرح‌های اشتغال‌زایی خبر داد و تصریح کرد: یک‌هزار و 166 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه ابلاغ شده است که بر اساس ثبت‌نام متقاضیان برای دریافت وام کارآفرینی و اشتغال‌زایی به بانک‌های عامل معرفی می‌‌شوند.

کلیدواژه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر

اشتغال زایی

بوشهر

مصدق کشاورزی

کنگان

اشتغال و کار آفرینی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی